Kroppshår.

Jag vet inte riktigt än hur jag ställer mig till det här med snett hår. Eller snett hår har jag haft där framme (nu pratar vi huvudbehåring så ingen missuppfattar) så länge jag fann denna frisyren som jag trivdes mycket med, och det var långt innan den blev inne. Jag vet, kalla mig trendsetter. Men vid den senaste klippningen hade jag en skum vision om att håret där bak också skulle vara snett, alltså, där framme där håret var kort (alltså på ena sidan med nästan som en liten polisong) på samma sida fast där bak skulle det vara långt. Å på den sidan där framme där håret var långt, på baksidan skulle det vara kort. Krångligt? Inget mot vad frisören tyckte. Anyway, så blev det å det blev jäkligt bra, men det korta håret där bak är jävligt svårt att platta å eftersom jag är lockig så ser denna frisyr ganska lustig ut oplattad och särskilt om bara en liten bit i nacken inte är det. Det är då pojkvännen kommer in i bilden. Han har lärt sig platta! Jajjamän! Anyway.

När jag nyklippt kom ner till Malmö såg jag till min stora förvåning en annan som hade exakt samma frisyr som jag. S K U M T.

Så, jag är rätt säker på att Ida skulle slå ihjäl mig om hon såg vad jag gjorde innan. (Ida är alltså en av mina närmre vänner som råkar bo på Irland och som dessutom råkar vara utbildad frisör, jag vet- LYXIGT, och en hell of a hairdresser, det är alltså hon som är sådär väldigt kreativ vad gäller mina frisyrer jämt. Hon brukar säg att det är roligt att klippa mig eftersom hon oftast får helt fria händer å jag gärna tackar ja till weirdo nya frisyrer. Såhär kan det låta när jag klipper mig hos henne:

Linnea (oroligt): Idaaa... vad gör du nu?

Ida(glatt): Jag vet inte, har inte riktigt bestämt mig än!)

 

Anyanyway. Jag stod alltså vid spegeln å klippte till mig lite. Lite najs sådär. Dock såg det inte lika najs ut efter duschen. Menmen. Bättre än inget.

 

Jag har också hamnat i en ond cirkel vad gäller hårtvättandet. Alla vet (väl?) att man absolut inte skall tvätta håret för ofta, typ helst högst två ggr i veckan. Annars resulterar det i att håret fettar sig oftare än nödvändigt. Detta var inget jag tänkte på när jag glatt började duscha håret typ varje gång jag duschade för att det på sommaren är lite genant med kissgult vatten rinnande längs med sig efter ett dopp i det blå. Ja, det blir så när man färgar med henna, det går ALDRIG ur. Och dessutom vill jag färga håret med vanlig hårfärg, något man inte får om man hennat håret då det kan bli kemiska konstiga reaktioner (vilket aldrig hänt mig men ändå, mitt hår är redan slitet efter allt plattande). Så nu har jag lyckats med att inte tvätta håret sen i lördags. Wow! Ganska länge. Men det har inte varit vackert. iofs inte jättehemskt heller.

 

Nu över till annan behåring. Råkade köpa najs hipsters på H&M också för en billig penning. Imorse visade det sig dock att dom var så jävla låga att man får välja på att visa halva röven eller halva där fram så att säga. Jag måste alltså raka bikinilinjen. Darn. Sist jag å Henning plågat oss med detta fåfänga och låg å kved i sängen på kvällen när det börjat växa ut konstaterade vi att vi INTE behövde plåga oss med detta för varandra utan att vi älskade varandra ändå, haha. Då hade jag dessutom vaxat. Det är det värsta jag gjort. benen var lugna men det blev inte bra för jag kunde inte se vart det tagit och inte. Men bikinilinjen var fan den värsta smärta jag känt. DO NOT WAX! Säger jag bara. Livsfarligt. Och fick dessutom stora infekterade bölder efteråt. (Vaxade ju för att slippa denna issue). Näe, jag tror jag skiter i vilket faktiskt. Onödigt att plåga sig så. Fanns mycket att skriva om detta ämne å har faktiskt mycket kvar. Men jag måste käka macka å te å platta håret innan jag ska sova så jag får återkomma.

 

Nattinatti.

 

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback