2005- ett år, ett liv, en epok. Haha!

Nu är det dags för den traditionella utvärderingen av året som gått. Almanackan plockas fram för att hjälpa minnet. Annars är jag ingen sån som minns. Folk kan säga "Kommer du ihåg när vi gjorde det och det?" Nej, det gör jag oftast inte. Det är jävligt synd. Jag måste börja komma ihåg mer.

(Klicka på bilderna om ni vill se dom större.)

Januari: Började med min 20:e födelsedag och en stor fest tillsammans med Niklas. Det var jävligt kul och bra. Den bästa födelsedagen ever. Annars gillar jag inte så mycket att fylla år men det var bra. Räkmacka till frukost, smörgåstårta och hela familjen på besök och finfin tårta till efterrätt och Einar (farmors sambo) åt massvis fastän hela han var fylld av cancer och snart skulle dö, men det visste vi inte då, och sedan fest på kvällen. Det var såå bra. Jättebra var det.
Januari fortsatte med misslyckat prov till scenskolan. Det gick inte bra. Kändes inte bra. Därför kändes det så mycket bättre när det inte gick.
Henning fyllde 23, jag minns inte vad vi gjorde då. Men hans föräldrar var på besök och min bror från Staffanstorp och jag hade bakat misslyckad kladdkaka. Antagligen festade vi på kvällen eftersom han fyllde år på en lördag.

hemmave

Februari: Jag var hemma när farmor fyllde 78 och vi var där och käkade smörgåstårta men det var inget kul för Einar var så sjuk. Vi hade stagefighting i skolan och jag hade sportlov och blev jävligt full med Sanna och Emma och Hanna. Jag var på auskultation på Hipp och kollade när dom repade till Don Juan, en riktig fispjäs visade det sig senare. Hennings farmor dog. Det var jobbigt.

Mars: Fram och tillbaka till Falkenberg och tandläkaren för att få en ny fin tand, men som var fel hela tiden. Vi var på Hennings farmors begravning. Påsklov var det också och det ser ut som om jag var väldigt lyrisk över att det blir varmare och varmare och en sak som jag faktiskt minns är att jag och Henning satt på balkongen i solen och drack kaffe i bara tröja och var lyckliga över att det var 5(!) grader. Huga, det låter kallt men det var såå skönt. Och fint och vi lyssnade på Håkan för det är sommar. Sen ser det ut som om vi drack öl mest hela tiden nästan varje dag på lovet och vi hade påskfest som var bra.
Einar dog och vi var på begravning. Igen. Tungt.

bleka i den sköna vårsolen

jag målar ägg på påskafton

April: I April kom Stina på besök och det var lika bra som alltid när man har att göra med Stina. Vi var även barnvakt i Staffanstorp. Resandet fram och tillbaka till Falkenberg fortsätter. Man kunde börja hänga i Folkets Park. Naajs. Vi repar barnteater och har turné med den och det var inte najs. Det hemskaste, tråkigaste och sämsta jag någonsin deltagit i. Det var inte kul nånstans.

Maj: Vi var på Hennings systers bröllop. Det var trevligt. Bast fyllde ett år. Vi åkte på linjeresa till Helsingör. Där bodde vi på vandrarhem drack hur mycket öl som helst och hade en hell of a good time. Vi hade utspark för tvåorna också och allt var väldigt bra. Vi var på väldigt bra föreställning om trafficking på scenskolan. Elin och Erik hade monologen på skolan. Den var skitbra. Tvåorna har avslutningsfest på Panora.

1 maj

Juni: Gick på "utbildning" på Bertevägen, som är ett handikappsboende, där jag skulle jobba hela sommaren. Åkte till Hultsfred som som festival var mycket sämre än Roskilde men sällskapet gjorde det till den bästa festivalen. Man skall inte bli magsjuk på festival dock, det förstör mycket. Undvik det. Blev såklart apförkyld när jag kom hem. Gick bredvid på Bertevägen.

henning och bäcker vid turning torso

Juli: Började jobba på Bertevägen, det var supersoft och najs men jag missade ju allt vad varma dagar på stranden hette för jag lyckades pricka in jobb alla dagar när det var som varmast. Däremot hade jag Klubb Cowboy på helgerna  att se fram mot.  Utan klubben och Cowboyfestivalen och Cowboyfolket hade denna sommaren inte varit något. Nu är den bra! Eller, den är framför allt: Cowboy! Annars jobb, jobb, jobb.

min darling på cowboyfestivalen

Augusti: Jobb och snart åter till Malmö. Malmöfestivalen som var en riktig höjdare i år! Så många bra band och så många bra vänner och så många bra kvällar med vin på mölleplatsen och fy vad det var braaa! Jag började även tvåan på ÖG.

malmöfestivalen, och det är inte cider i plastflaskan

September: Enligt min almanacka hände ingenting i September. Så antagligen hände inget intressant.

Oktober: Likadant.

November: Vi höll på med längre övningsscener. Jag, Sofia och Sara gjorde en bit ur Nattorienterarna av Kristina Lugn. Det var defintivt det bästa som hänt i teaterväg på hela hösten. Det var såå jävla kul och blev såå jävla bra. Kul kul kul var det och ibland blir man påmind om varför det här är det är det bästa man vet. Elin och Rory kom på besök, det var skitbra!

när man vilar med sin bästa vän

December:  Arbetade med elementen jord, eld, luft och vatten i skolan. Mycket fysiskt och ibland psykiskt påfrestande för vissa men kul och lärorikt.  Repat inför scenskoleprovet.  Varit med i en pytteliten roll i treornas "I väntan på Godot". December som ska vara grå och tråkig har istället varit fylld av stress och roliga grejer att göra hela tiden. I like, men ibland kokar jag verkligen över när det blir för mycket att tänka på. Julshopping och rimstuga och åka hem och fira jul och allt gick fortfort och man hann knappt med att njuuuta alls och när vi kom hem dödssjuk katt och nu är vi här. I dag. Sista dagen på året. Väderrapporterna höll vad de lovade för nu snöar det minsann igen!

Det här året kan försvinna in bland de många för särskilt storslaget har det ju inte varit men på det stora hela har det varit bra. Och nästa år skall bli storslaget det skall jag se till och det kan få bli mitt löfte.
Jag avger inga nyårslöften och jag har inga planer. Jag har drömmar men man kan aldrig vara säker på att de slår in. Men det skall bli spännande att återigen kastas ut i verkligheten (efter vårterminen) och tvingas hitta på något att göra, träffa folk att lära känna och att överleva! Och framför allt ha roligt! Det skall jag se till att ha. Nu är det dags igen! Ta mej fan!

Gott nytt år på er allihop!

önskar

jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback