23.30

Klockan är alltså halv tolv dan före dopparedagen och vi är färdiga! Julskinka färdig, gröten kokt, granen kattsäkrad med ståltråd mellan toppen och taket och klädd, det är städat och pyntat och färdigt! I vanliga fall brukar jag i vredesmod åka någonstans på kvällen för att komma tillbaka till ett ännu större kaos och sedan, även i vredesmod, lägga mig och vakna upp till ett perfekt utstyrt hem. Alltid lika fint. Men, nu är det färdigt och alla är glada och hitkomna och morbror bannade mig för att jag inte provsmakat hans knäck än, så det får jag göra nu.
Så det känns som något jag missat nu. Det ska vara stökigt när jag går och lägger mig och perfekt när jag vaknar. Men det är trots allt ganska skönt att slippa oroa sig, och, jag och mamma har hållt på sen tolv idag. Farmor ringde klockan tio och sa "När kommer du? Jag har massor av saker till dig att göra!" och lät glad i hågen. "Jaha, tack då." Tänkte jag och åkte dit och klädde granen och sen åkte vi och tände ljus på gravarna och sedan åkte vi och handlade. Och det var jättemysigt. 
Sen åkte jag hem och jag och mamma satte igång och sen åkte jag till mina älsklingar i Glommen och käkade och sen åkte jag hem och klädde granen med en av morbrorna och nu hörde jag att första kulan åkte i golvet. Måste springa och rädda den från lekfulla klor. (Men, jag var smart och satte IKEAkulorna längst ner.) 
Nu längtar jag efter ´O Helga Natt´ som brukade spelas klockan ett natten till julafton förr, men nu är han död. The times they are a´changin. 
God Jul alla mina älskade och även alla andra!
Och ni som har försökt ringa mig får ringa vanligt för min mobil har gett upp. 
Nu är klockan tjugo i tolv och det är snart julafton. Ha en underbar jul!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Gud vad bra med en kattsäkrad gran! Att vi inte tänkt på det efter femton år med vält gran! Hoppas du får en jättefin och mysig julafton och jul! Själv ska jag jobba lite. Men fira lite också! Massor av kramar från mig till dig*

Postat av: LJ

Bertil Perrolf är borta, men Jussi Björling som sjöng var död då med. Saknar också vågskvalpet från hamnen i Visby och Jussi. Jag kände en gång en katt som hette Jussi. God jul!

2005-12-27 @ 01:06:05
URL: http://enbilderbokblirtill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback