Jag är en fegis.

Henning ringde innan för att kolla om det var OK att han drack nåt glas vin på jobbet innan han åkte hem för jullov. Det kan ju tyckas märkligt att han ringde och frågade om det var OK, men det var för att det skulle innebära att jag kör bilen, som vi ska hämta i Staffanstorp idag, hem till Malmö. Ja sa jag. Det är OK. Herregud. Jag blev helt nervös, men nån gång ska ju vara den första man kör i storstad. Trots det, skall det faktiskt bli väldigt spännande och kul. Men hur kan man låta folk öva "stadstrafik" i Falkenberg? Herregud, man kunde väl i alla fall åkt till Halmstad? Där har dom i alla fall rödljus. Ungefär.
Men, det jag är mest nervös över är parkeringen. Jag har fickparkerat två gånger i mitt liv och båda gångerna på körskolan under handledning av körskoleläraren, självklart gick det bra. Men nu? Gammal SAAB. Hjälp.
Men tack o lov ändå att vi har bil att köra hem med, för berget av saker i hallen att frakta hem växer sig bara större och större.

Jag kom på att jag ljög. Jag har visst kört bil i Malmö förut. Till Malmö. Men då var jag 18 år och modig och Henning bodde på ett annat ställe i stan som var betydligt lättare att komma till från motorvägen. Inga läskiga inre och yttre ringvägar där inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback