Konstaterande.

De här personerna saknar jag mycket just nu. Utan inbördes ordning.
Elin
Sofia
Teo
Christian
Sara
Sam
Chris
Mamma

Jag och Henning har satt ihop morgondagens meny. Det blir till att fira nyår hemma eftersom Bast har varit sjuk. Vi har dock köpt varsin vinflaska (kan inte dela på vin eftersom jag bara dricker vitt och Henning rött) och varsin flaska bubbelvin. Naaajs.
Vi ska äta toast med avokadoröra till förrätt, bakad potatis och stekta grönsaker och haloumiost och tzatsiki till huvudärätt och fruktsallad med vit chokladgrädde till efterätt. Till det, var sin flaska vin. Hehe. Jag vet, det låter seriöst men vi får se vad vi orkar. Fast med vinet lät det mindre seriöst.
Men, allvarligt, även om vi skulle på jättekul fest på mejeriet i Lund från början så gör det mig inget att vara hemma. Jag tycker oftast att nyårsaftnar blir ett enda stort antiklimax (vad är det egentligen man vill ska hända liksom?) och ett enda stort ´se upp för raketer´ liksom. Här har man fått se upp för raketer i en hel månad snart och det eskalerar i ett enda jätte-se-upp-för-raketer på nyårsafton och jag hatar det. Jag har alltid varit rädd för saker som smäller och brinner.

Ikväll blir det inte Sofia och My och KB som jag hade velat mycket för jag är bakis och trött och har sjuk katt utan det blir grönsaker med dipp för det blev det inte förra gången jag skrev att det skulle bli det. Och Kopps på ettan och läsk och kanske kanske varm choklad med grädde om vi orkar. Jag har trots allt druckit läsk hela dagen. Jag vet, det låter onyttigt, men jag är faktiskt bakis. Och som bakfull har man vissa rättigheter. Snart börjar den vanliga och nyttiga dieten. Snart, snaaart. Bara min födelsedag. Bara Sofias födelsedag. Bara Hennings födelsedag osv. osv. men seeen. Jag lovar.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Bara så du vet så ska vi till christian på fest den 5:e dvs Torsdag! JIPPI! kan nog bli roligt! :) sen lördag så klart o lördagen därpå får vi åxå göra nått ju! puss!

2005-12-30 @ 21:33:40
Postat av: sam

two weeks and counting! snart ar jag hemma och da maste vi ses. tills vidare, gott nytt och allt sant. krams!

2005-12-31 @ 07:45:13
Postat av: Trött och slö i Slöinge

Hej lilla gumman!
Glöm inte bort att tänka snälla tankar och göra snälla saker hela detta nya år.
Något helt annat är att våra nya katter fått namn idag.
Två nästan likadana,som helt otroligt försvinner i vår soffa, för de är så grå och med små små röda nyanser här och där.
Namn?
Jo, Bill och Bull. Fast så kan det ju inte vara eftersom en är flicka. Så de heter Bill och Bulla. Kanske ska vi behålla Bulla för att hålla kattfabriken igång?!
Puss och god fortsättning på det nya året!
Mamma
Ps
Kul med Sams amerikanska tangentbord, prickar är inget de har däröver,det är något vi får behålla själva och som inte kan amerikaniseras. Tack för det.
Älskar dig!
Ds
Puss igen
Mamma

2006-01-01 @ 23:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback