Narkolepsi.

I lördags, första lediga dagen, sov jag i princip hela tiden. Efter att i flera veckor absolut inte ha sovit på dagen och knappt på natten somnade jag så fort jag la mig ned. Jag brukar i vabnliga fall ha svårt att somna på dagen, hur trött jag än är. Men denna dag tror jag att jag somnade en sex, sju gånger. Helt galet. Och ändå kunde jag gå å lägga mig halv tolv och sova hela natten utan problem ända till halv elva. Jag måste ha varit väldigt trött. Nu är jag mest rastlös- imorse vaknade jag nämligen halv nio och kunde inte somna om, helt galet! Hallå, det är ändå Linnea vi snackar om. Jag fick hämta tidningen och läsa i sängen och sedan försöka sova igen, men det gick liksom inte. Så nu sitter jag här, har gett upp sova-försöken.
Men det är lika bra. Måste duscha, käka lunch, ut å shoppa julklappar, träffa Henning, till stationen osv. Det finns saker att göra. Det är bara nu jag är rastlös. Måste käka lunch innan jag drar annars dör jag ute på stan.

Kommentarer
Postat av: Trött, slö i Slöinge

Hej lilla gumman!
Tur du äter innan du träffar folk. Är du som din far och bror nr 1 så är det inte så kul att vara i er närhet, ungefär som innan jag fått mina två stora
koppar kaffe och fyra cig. Fyyy!!Så hemskt, men sant.
Du, det gör faktiskt inte särskilt ont att,om man har tid,
att koppla av lite. Vem kräver mycket av dig?
Du ska ju snart komma hem till mamma o pappa, och då är du ju ganska liten igen.
Kom och njut!
Måste berätta lite om vårt julstök. Tog ut strykbrädan för att stryka julgardinerna till k öket. Någon katt måste ha blivit instängd där, för den såg ut som en ruggig klösbräda, så jag fick leta upp något jag kunde göra slätt och fint för att styka på.
Stryka, ja visst, men lillkatten skulle ju ändå vara med, så det är som det blev.

I dag tog vi in stora mattan, jag försökte "knädammsuga" den, men tror du inte att lillkissen var så nyfiken att jag nu har gett upp.På tal om småkatter så har din far verkligen tagit på sin lott att göra de två små nya tama. Varje kväll får de krypa på honom och han gosar jättefint med dem. Konstigt men väldigt fint, tycker jag. Tror inte att han själv fattar hur gulligt det är. Jag blir i alla fall glad.Just nu ligger Fjant på styrykbrädan, Lill-Scott på fönsterbrädan, Bumbi i
sin låda i soffan och Maxi lungt vid TV-soffan.De har inte ätit särskilt mycket de sista dagarna, för de har bara fått "köpemat",Pedgrii o Mjau eller vad det nu heter för dyrt. De vill ialla fall ha hemmakok, så nu får jag ta paus i julstöket och fixa djurmat i morgon. Det finns mycket man tänker och lite man hinner med, tur att vi pratas vid varje dag. Älskar dig! Puss o kram Mamma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback