Slut. Over and out. Finito. (Fast bara till den 9e januari)

Ja. Det var avslutning igår. En herrans massa tid har tillbringats i kyrkan på senaste. Eftersom dramalinjen står för underhållningen. Jag fick höra att jag såg så gudsfruktig ut när vi stod i kören bakom prästen, fastän jag i själva verket undrade vad fan han snackade om?!

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har inget jag måste göra. Jo, jag måste köpa julklappar men det känns inte jobbigt. Jag ska ju ändå vara hemma i Malmö till den 22a och Henning jobbar hela tiden. Så då kan jag passa på att shoppa, rimma och slå in. Ingen får slå in mina julklappar. Då blir det ju inget roligt kvar att göra. Jag gör världens bästa längsta rim också. Men ingen annan rimmar. Det känns ouppskattat på nåt vis. Mamma rimmar lite.
Jag har fått 3 julkort. Bara 13 kvar då om man ska vara petnoga.

Men, det är lördag. Jag är lite lagom bakfull. Jag har inga planer. Det är skönt och det borde vara det bästa som kan hända och det är det antagligen också. Scenproverna färdiga (tja, de ska ju finslipas och gås igenom igen å igen å igen men de är lagda iaf), inga mer föreställningar att köra, inga "julshower" att göra, inga inga måsten alls och när jag tänker efter är det så jävla gött!

Men, jag har tagit ett beslut idag, i fråga om rastlöshet. Idag skall jag kosta på mig en korsordstidning!

Yeah!

Nu överger jag er för läsk, Alladinkartong och aftonbladet- det ska va gött å leva! (Annars kan det kvetta.)

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hej! Ja, jag har inledd min tre veckor långa arbetskarriär idag. Det gick vägen, det gick bra. Men tanken på att jag måste bära tomteluva när jag jobbar på julafton känns rätt bisarrt! Tycker att du ska skriva lite poesi nu när du inte har något att göra. Köpa julklappar. Gör en hårinpackning (haha..tjejigt!). Fika! Ta en promenad. Låna filmer. Skriv i bloggen. Laga ny mat. Lär dig spela något intstrument. Oj. Det börjar låta som om du ska vara ledig ett halvår, ber om ursäkt! Kul att du gillade nya bloggen, gult är minsann inte fult! Massa kramar till dig**


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback