Vintersolstånd!

För att piffa upp tillvaron lite för er alla tänkte jag passa på att berätta att idag är "natten" 17 timmar lång och fem minuter här i skåne. Ja, det är väl inte särskilt uppiggande antar jag, men däremot det faktumet att det är så lång den blir, imorgon blir det ljusare! (Om man inte väljer att åka upp till Halland imorgon och fira jul förstås, då missar man ju de där minuterna som kommer tillbaka här. Damn.) Idag är det alltså vintersolstånd! Jag blev så glad så jag höll på att börja gråta, inte riktigt, men ändå! För är det nånting jag inte tycker om så är det mörker. Tacka någon för kitchiga lampor som lyser upp tillvaron i mörkaste december. Och januari. Och februari. Fast då är det bara mörkt för då är julen över. Får man överleva bäst man vill till maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback