Arg på Malmökids. Glad på vänner.

I går var jag ute med en samling underbara människor och drack öl. Två stycken öl för att vara exakt. Detta är dock inte anledningen till att jag inte är i skolan idag vill jag förtydliga. Två öl och tidig hemgång blir man inte mycket bakis av. Anledningen är privat. Eller inte. Men lite närgången om man säger så. Jag lider av stressmage. Den pajjar. Och det har den gjort nu. Så jag stannar hemma för att se om jag med lite lugn och ro kan laga den.
Igår var det Sofia, Sara, Teo, Christian, Elin och Sebastian. Underbara. Människor. All of them. Underbara.
Vi var de enda på Sapla, förutom två missplacerade 39åringar (typ) som minsann hade sett utvecklingen på deras stad och vi tog deras ställen, haha, Sapla är ju ganska nyöppnat. Väl? Eller bara nyupptäckt för vår del? Grabbarna tände till när en av dom inte kunde sluta stöta på Sofia och det blev lite obehagligt tills jag bad krogägaren att slänga ut dom. Då skrattade vi åt dom. Hahahaha!

Jag är även arg! Arg på kidsen som misshandlar folk i Malmö. Och nästan ännu argare på kidsen som vet vilka det är men som inte tycker att det är så farligt och dessutom "anmäler man inte dom man känner till polisen. Så är det bara." Fuck them. Jävla töntig gängmentalitet. Det är ingen film vi lever i! Var är föräldrarna?! Jag märker hur jag håller på att förvandlas till nån slags jävla fördomsfull gnällkärring, men hur i hela helvetet kommer det sig att dom, vilka det nu är som slår, inte får lära sig om MORAL OCH ETIK hemifrån?! Man slår inte andra människor. Man ger kärlek så får man kärlek tillbaka. Fan det är ju nyckelord för i helvete! Jag skall aldrig låta mina barn växa upp i Malmö. Ingen annan storstad heller för den delen. Inte ens nån  liten skitstad. Dom ska växa upp på landet, fast utan att bli rasseidioter som många blir på landet, och sen ska dom flytta till storstan och lära sig om verkligheten.
Missförstå mig inte. Jag älskar att leva i Malmö. Igår när jag åkte till Möllan vid kvart över nio och det var folk på vägarna och folk på uteserveringarna en måndagskväll tänkte jag på Falkenberg och vilken jävla skitstad det är som inte ens är folkfylld på fredagseftermiddagarna vid rusningstid. Jag älskar att leva i Malmö. Men jag hatar att det verkar så farligt att leva här när man läser tidningarna.


Kommentarer
Postat av: Trött och slö Slöingebo

Hej gumman!
Jag har en jättebra ide`om hur du ska slippa lite av din stressmage!
Sluta bry dig om hur andra uppför sig!,det är liksom inte din sak att reta up dig på andra.
Ta vara på din stund för dig, och så att säga,(eller skriva),skit i andra.
Det är klart om någon är elak så måste man lägga sig i, det har du lärt dig. Men att bara reta sig?, är inte det lite dumt?
Ibland funderar jag på om man blir påverkad av att bo i ett så`nt här litet samhälle etersom din far alldeles nyss utyryckte åsikter som fick mig att fundera på att flytta längre söderut igen.
Dumma människor behöver man inte lyssna på. Kom ihåg vad som jag tycker är det viktigaste jag har lärt er!!
JESUS ÄLSKAR ALLA BARNEN!
Troende eller inte så är det ialla fall vad vi som medmänniskor borde och faktiskt ska göra ÄLSKA VARANDRA, RESPEKTERA VARANDRA, RESPEKTERA VARANDRAS EGENART(?),vadå egenart? Ialla fall har vi alla rätt att vara som vi vill så länge vi inte är elaka mot varandra!


På tal om något helt annat så fick jag upp musik från Henning när jag satt här och jobbade, skickat 2040-02-??, fel på vår dator eller?! Så klart!

Nu ringer jag dig istället, för det alltid ljuvligt att höra din röst och jag längtar väldigt mycket efter dig. Fast du måste bli, eller vara ,stor nu.
Älskar dig! Puss o kram
Mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback