Charter vs.Backpacking?

"Det är fan mer indie att åka på charterresa till Cypern än att åka till Thailand och backpacka i alla fall!"

Så kan vi sammanfatta diskussionen om huruvida jag och Stina inte borde åka till Thailand snart som Jison frågade. Nej sa vi. Vi kom också fram till att Grönland var nog det ställe man kunde åka till om man ville vara lite alternativ. Varför man nu skulle vilja vara det? Eller? 

Jag och Stina har haft en supermysig eftermiddag/kväll, som alltid. Stina är världsbäst. Jag vet, alla mina vänner är det. Världsbäst! Dom få jag har? Jag sätter kvalitet framför kvantitet (hehehehe, jag= tönt. Eller?)

Min mamma är snuskig och gjorde en absurd staty av innanmätet från gåsen. Snacka om att bli skändad. Men kul var det. Hon sa att det var konst. Det kan man alltid kalla snusk för för att få det accepterat. Haha. Hon är kul.

Ylva. Jag vet inte var jag ska svara dig. Kunde inte hitta någon msnblogg som du fanns på? Du får skicka adressen på kommentarfunktionen. Just nu ser det ut som att varenda helg fram till årsskiftet är inbokad. Tyvärr. Men jag ska kolla upp det bättre. Men ge mig din nya adress.  

Kommentarer
Postat av: y

Du får klicka på stjärnan som är jämte mitt "alias" på msn, så kommer du till bloggen. Det där med backpacking stämmer till viss del (fast vem vill egentligen lägga pengar på en charter till Cypern? Köper hellre kläder i så fall.. :)),eller, väldigt mycket faktiskt. Men för det första, varför göra något för att det är nått (tex indie)? Gör nått för att man vill det. Thailand är jätteexploaterat o det är turister överallt, men det är ju fortfarande ett varmt o skönt land med jättefint hav o på sina ställen ser det ju ut som ett paradis o maten är obeskrivbar. Är det det man är ute efter så ska man ju strunta rätt rejalt om det är "inne" eller "ute" att åka dit. Jag tänkte själv från gymnasiet o tills jag åkte, att dit vill jag inte åka, där är ju bara svenskar o andra turister nu. Sen förklarade en kompis hur otroligt vackert han tyckte det var, o att det verkligen var paradiset på jorden, o han är inte direkt sån som säger sånt utan att det verkligen är så han känner (han giller för övrigt inte heller turist o exploateringsgrejer), så det var då jag bestämde mig för att jag ville dit iaf.

2005-11-05 @ 12:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback