Full tupp?

Det har på grund av ett oerhört upptaget schema inte blivit något bloggande på ett tag. Men i mitt huvud har jag avhandlat ämnen som jag velat ta upp men nu är det så många och jag har fortfarande så lite tid, så jag vet inte vad jag ska välja. Bland andra är ämnena: vintern har kommit, det luktar gott från pågen på mornarna och det är svårt att vara språkpolis i ett av malmös mest segregerade områden och hur man inte kan vara språkpolis för att språket förändras så mycket. Men, det heter inte "Inte den hållen" (Inte det hållet.). Även mina funderinga kring Ipodköpet har jag tänkt att skriva om. Men, nu ser det inte ut att bli något av det.
Nästa helg är det första advent. Snart börjar det lukta pepparkakor från pågens när man går till bussen om mornarna, hur mysigt som helst! Ipoden får nog vänta till efter jul då alla klappar är köpta. Ikväll blir det räkor och vitt vin med mina brudar. Imorrn är det bröllop och på söndag rep. Fullt upp. Full tupp? Jag kommer att bli en full tupp ikväll. Skönt. Istället för fullt upp en kväll.

Kommentarer
Postat av: Quasilie

Under ett helt år cyklade jag förbi Pågenfabriken på väg till Lärarhögskolan från Nobeltorget och varje morgon STANK det kakor i området. De dagar jag inte hade hunnit äta frukost hemma utan tänkte göra det när jag kommit fram var kakdoften vämjelig. Fruktansvärd. Kakor innan frukost liksom. Eeeww!! ;) Men... smaken är som bekant som baken.

Din blogg är rolig läsning. :) Tummen upp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback