Jag, en minoritet.

Henning berättade en rolig sak på bröllopsmiddagen igår, eller tja, snarare under bröllopsfyllefesten som följde. Uppgiften bekräftades dock även i morse. I området där jag bor är 14% svenskar. Yey, jag är en minoritet! Av de 14% har 6% inte missbrukarbakgrund. Yey! Jag är en ännu mindre minoritet! Mycket spännande får jag lov att påstå.

Helgen jag lämnat bakom mig har bestått av mycket alkohol och mycket bakfylla och mycket att göra.
I fredags var brudarna och en man här hemma. I början lekte vi vuxna och käkade räkor och drack vitt vin.

Sara, Sofi och Sofia.
 Eftersom vi hade 6 liter vin som allt dracks upp övergick vuxenleken snart till ett annat stadie. Vi blev mycket fulla. Rosina och hennes grabb gick hem tidigt för hon blev för full. Senare kom Henning hem från svensexan och vi tvingade honom att spela den alltid stående "Keops pyramid" och de knutna nävarna stod i luften. Sen fick han gå och lägga sig. Sen hade vi disco och de övriga närvarande fick en väldigt full förhandsvisning av Nattorienterarna. Senare spydde Sofi i badkaret. Varför badkaret?! Vanliga människor brukar spy i toaletten. Vid två kom jag på att det nog var dags att sova för jag skulle trots allt upp på bröllop tidigt dagen efter.

Jag leker Soggy Bottom Boys.

Vaknade alldeles för tidigt (för sent) och var snurrig. Vi höll på att missa bussen till stan. Framme vid rådhuset fanns en jävligt bakis brudgum (stackaren) och en jävligt nervös brud. Ceremonin var väldigt fin men personalen på rådhuset var nog lite ovana vid att det väller in ca 30 ungdomar med snittålder på 25. Sedan var det kaffe och tårta hemma hos Dahlströms och på kvällen bröllopsmiddag på Retro. Det serverades fin grön ärtsoppa till förrätt, någon pastarätt med svamppytt och gräddsås till huvudrätt och champagnesorbet till efterrätt. Till det ett glas vitt och ett glas öl. Sedan jobbade jag av drinklistan. Det är ju trots allt bara bröllop en gång. Det blev en fyra och fyra sexor. Najs. Moonlight Margerita var den godaste. Vid ettiden avlägsnade sig brudparet och stack till hotellnatten på Hilton som dom fick av oss alla. Vid halv tre tog jag och Henning taxi hem och det tjänade vi 450 spänn på eftersom taxichauffören trodde vi betalade med en femhundring. Mycket ohederligt tycker ni. Mycket ekonomiskt tyckte vi, fulla och fattiga, efter en dyr kväll.

Andreas med bössa och fruga. Väldigt manligt. Hrm.

Idag fick jag sova till ett! Tjoohooo! Sedan var det ut till Östra Grevie och köra genrep. Det gick bra. Vi är bäst. Till er som läser detta i klassen: Det är inbördes beundran och peptalk och inte ett påstående om att vi faktiskt är bäst. Man måste tala om sånt för dom som går i min klass för det har blivit så mycket konkurrenstänk fastän vi borde fungera som en grupp. Too bad.

Jag har fått en läsare som jag inte känner! Tjoho! Jag blev så lycklig och lyrisk så jag var tvungen att sammankalla hela mitt lilla kollektiv att läsa dina kommentarer! Tack så mycket för dom! Jag förstår det där med kakdoften utan frukost men jag dör utan frukost så för mig är det lugnt, haha.  

Och soundtracket är James och Karin (ni vet, Älgarna demonstrerar). Lyssna gärna på Skaffa katt och Ebert.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Du var toppen idag =) Vackert* Slänger in en kommentar till: Jag har hela James och Karins skiva! Den är grym.

Postat av: Linn

Vilken jävla helg!
Du är sjuk, men jag längtar efter dig ändå. Jag hade velat vara där, och spy i din behållare för toalettborsten. För den är också lite ovanlig.

2005-11-22 @ 09:55:10
Postat av: Bibbi

Men Linné! Varför inte en speleman i täten?! Vad är du när jag som mest behöver dig? Fan...jag är en ensam jävla alt på villovägar. Pressar du juice eller var är du?!

2005-11-22 @ 12:58:23
Postat av: Quasilie

Hahaha, nu blev jag generad. *piper*

2005-11-25 @ 02:24:49
URL: http://livejournal.com/~quasilie
Postat av: Chrespo

"Vid halv tre tog jag och Henning taxi hem och det tjänade vi 450 spänn på eftersom taxichauffören trodde vi betalade med en femhundring. Mycket ohederligt tycker ni. Mycket ekonomiskt tyckte vi, fulla och fattiga, efter en dyr kväll."

Den biten tyckte jag var riktigt kul.

2005-11-25 @ 06:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback