Jag= vuxen?

Jag har blivit vuxen! Jag har köpt fonder! Woho. Jag har bara suttit å väntat på att räntan ska stiga några ören på min lilla tusing på sparkontot men det har det inte. Så nu visade Henning mig fondernas förtrollade värld. Väntar med spänning på att kosingen ska börja rulla in.

Jag har kommit på hur man skall tänka. Man skall inte tänka på allt man ska göra ´imorgon´utan man ska bara ta det som det kommer. Då blir det lättare och då orkar man göra så mycket mer. Och det blir roligare. Ända tills man inte orkar mer och får ta ledigt från skolan en dag. Men det gör inget.
Och nu ska jag börja med att inte tänka mer på allt jag ska göra utan ta det som det kommer igen. Ska bara passa på att göra reklam för småscener ute på ÖG imorrn. Ta buss 144 från södervärn kl. 1745. Syns där.

Kommentarer
Postat av: Tjo- Ho, vuxen

Vilken tur att jag inte är vuxen nog att börja tävla om vem som är mest "ljusfixerad" i detta som är början på juletider.
"Camparna" har fått upp sina adventsstakar,här i lilla huset börjar fler och fler lampor och slingor att lysa.
Kan man bara inte vänta lite?
Det blir nog fint när det blir klart. Pepparkakor, lussekatter och grönkål får nog vänta till åtminstonne lucia. Srtess får nog vänta ännu längre, helst resten av livet. Det tycker Fjant också som ligger här intill mig oh sträcker ut sig och mår jättebra.
Lillscotty tyckte att leka med långa långa sladdar var början på hans första jul och väldigt spännande.
Han fick faktiskt gå ut och nosa på friska luften bara för att det var så himla roligt.

JO, jag har blivit vuxen nu. Jag tänker bara göra som Bumbi, ge kärlek, omtanke, omvårdnad och mat åt dem som jag tycker om och till dem som behöver det. Och kanske till dem som bryr sig om oss och mig.
Stress kan vi väl överlåta åt andra fast vi önskar att ingen ska behöva känna det.
Lite egoist går tydligen inte att undvara att vara.
Låt gå! Sängen väntar och det är alldeles underbart att bara glida in i drömmarnas ljuva väld.
Puss o godnatt! Dröm vackert!
Älskar dig!
Från
Lika trött och slö Slöingebo!

Postat av: Sofia

Du var underbar ikväll flingan! Lycka till med fonderna! :)

2005-11-23 @ 23:05:40
URL: http://soffanpoffan.blogg.se
Postat av: Bibbi

FONDER?! Jag jävlar. Kände precis en vindpust. Det var du som sprang förbi mig, rent åldersmässigt. Hemskt. Jag ska jobba på att hålla upp min ålder. Rak i ryggen!

2005-11-24 @ 21:51:07
URL: http://bibbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback