Kompakt om Svenska Kyrkan.

Idag skulle jag även gå ur Svenska Kyrkan. Nu har minsann P Engström satt sin sista potatis. Den första satte han när jag var liten på en avslutning och han sa att dom som inte var döpta inte kom till himlen. Så kan man väl inte säga?! Jag som gick i ettan och trodde man kom till himlen bara man var god och snäll för det hade mamma sagt kom hem efter avslutningen och sa att jag minsann inte alls skulle komma till himlen. Jag kom över det där. Jag trodde mer på mamma än nån dum präst. Varför skulle man få komma till himlen om man var dum och döpt men inte snäll och odöpt. Det var ologiskt för mig. Och om jag ändå inte får komma till himlen varför ska jag då vara med i Svenska Kyrkan? Nej tack.
Droppen var idag när jag läste om att man minsann inte kunde tänka sig att välsigna homosexuella och det tycker minsann 300 präster och oj och hej vad fel det är och demokrati är bra men ska inte gälla alla. Fy.
Vilken tur då för dom att dom gjort det omöjligt att komma fram till hur man går tillväga när man ska gå ur. Hemsidan har ju såklart inga blanketter för att försvåra proceduren och Slöinge församlingshem har bara telefontid på onsdagar mellan 9 och 11 för att ytterligare försvåra proceduren, men sen kom jag fram till att jag nog är medlem i Sofielund/Möllevångens församling, för det flyttar med när man adressändrar. Dom har telefontid nästan hela tiden. Det var synd. För jag ville minsann ringa till P Engström och göra ett statement. Det gick inte. Jag får ringa S/Ms församling på måndag och be dom skicka blanketter. (Haha, "S/M"! ) Men då är det ju inget statement direkt för där är ändå ingen med i Svenska Kyrkan. Men nu vet ni om mitt statement i alla fall. Och det är ju tacksamt?  
Jag har även gjort världens största äppelpaj.
Tack och adjö för idag.
Go went gone.

Kommentarer
Postat av: y

Hej igen, kanske skulle läst båda dina bloggar innan jag skrev nått (tycker för övrigt att "blogg" precis som "powerwalk" är ett jättefult o väldigt löjligt ord"). P E verkar ju inte så bra, läste bara rubriken, sen slog jag honom i huvudet o gick därifrån. Ecke gick ju ur Svenska Kyrkan, o han berättade att det var jättekrångligt. När han ringde försökte dom övertala honom till att stanna, det var en massa tjöt om jag kommer ihåg rätt. Så förbered dig väl! :) O dessutom tycker jag helt klart att du ska nämna att droppen var när P E sa det han sa. Tror jag är jätteviktigt, så dom förstår att dom nog måste ändra syn ellerförlora anhängare (fast iofs vinner dom nog en hel del folk på att säga så också, alla har ju inte riktigt allt hemma. Jäkla värld. Eller, snarare jäkla folk. Världen är ju fin). Förresten, dom har gjort Narnia till film! OH va jag längtar!

2005-11-05 @ 12:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback