Lussekatt.

Katten ligger framför tangentbordet och blir behändigt kliad i nacken samtidigt som man kan surfa runt. Tangentbordet glider dock längre och längre ut mot skrivbordskanten och när man råkar stöta till det får man ett argt "Mjau" från en katt som är chockad över hur man kan få för sig att störa henne mitt i denna underbara njutning. Och när man vill skriva med bägge händerna får man en mycket arg blick. Så kommer det sig att jag just nu sitter och skriver med ena handen och halva tangentbordet i knät. Men, jag får ju trots allt berömmande blickar och ett ömt spinnande till svar.
"Lite längre ned...
Åt höger...
Mmm...
Där, bakom örat..."

Försökte dokumentera denna orgie i välbehag, men kameran bestämde sig för att batterierna var slut. Så här får ni en annan mysig bild av sovande pappa med sovande kattunge:

Klicka på bilden så blir den större.

Kommentarer
Postat av: Carra

Åh så söt - och vilken *fantastisk* sovställning! *fniss*
Hade f.ö en damkatt en gång i världen, som jag hade tänkt döpa till Bast - i slutänden blev det Saba istället. Drottning istället för gudinna, men jag tror inte hon någonsin förstod skillnaden ;)

Postat av: Kaos i kattfabriken

Fin o mysig bild på din far o Lillscott. Just den katten kommer med all säkerhet att ställa till kaos i kattfabriken i jul.
Undrar just hur många julgranskulor och julgranslampor vi måste ha i reserv den här julen. Undrar också hur man bäst förankrar granen. Man kan ju knappast fästa den med häftmassa.?
Det har regnat väldigt häftigt här i Slöinge i kväll. Alltså på "tal" om någonting helt annat. Snön som vi talade om tidigare i kväll har blivit isgata, och jag lovar att ta det väldigt lugnt på vägarna i morgon. Som tur är har jag ännu inte fått tillåtelse från vägverket att övningsköra med Tim .
Det kom ett brev från Vägverket idag, kollade inte addresaten och blev förskräckt när jag trodde att vi skulle börja övningsköra i den här halkan imorgon.Det var "bara" ett brev till pappa med information om att de ska införa vägtullar i Stockholm. Vadå? Ska alla Sveriges bilägare få sådana brev? Vad kostar det för att 08:or ska fatta?
Hundväder, sådant slags väder att inte ens Fjant får gå ut, fast han så gärna vill.
Inga klokheter ikväll, sängen hägrar.
Pussa och krama Henning,
puss och kram på dig själv!
Älskar dig!
Mamma

2005-11-29 @ 23:28:23
URL: http://philinea.blogg.se
Postat av: Linnea.

carra: haha, jaa. bast är vacker och graciös som en gudinna men inte lika ödmjuk utan beter sig mer som en drottning som man förtjänar att ha och inte tvärtom. tja, det vet du väl antar jag eftersom du också är kattägare.

mamma: haha, du borde skaffa en egen blogg. du skriver så bra. och klokt. puss.

2005-11-30 @ 18:54:30
URL: http://philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback