Korsordstidning= pyssel för vuxna.

Ganska töntigt. Men väldigt kul. Tantigt. Men det är min nya stil.
Har nu köpt en korsordstidning. Graderad till den enklaste graden. Förra gången, det vill säga första gången jag köpte en korsordstidning, gjorde jag det av bara farten. Och eftersom jag var nybörjare visste jag inte att det fanns olika svårighetsgrader på tidningarna. Jag hade råkat roffa åt mig en med fem pennor, alltså den svåraste. Jag kunde lösa ungefär två ord på varje kryss. Denna gången köpte jag den enklaste, en penna. Jag kan lösa nästan allt! Tjoho. Helt plötsligt känner jag mig mycket smartare.

Jag och Sanna var ute och shoppade innan. Favoritsysslan. Det är så bra att ha en tjej som inneboende som man kan shoppa med. Jag tycker verkligen synd om pojkvännerna som står och ser såå uttråkade ut i affärerna. Man borde ha pojkvänsinlämning typ den IKEA-grejen på HippHipp. Det hade varit praktiskt.
Anyways. Det var så fint väder ute så vi bestämde oss för att sitta på en uteservering på gågatan. Smart? Näej, inte så värst skulle det visa sig.
"Ursäkta vad kostar den räkmackan?"
"Sa hon 72?"
"Näe, det kan hon inte gjort, hon måste sagt 42, jag tar en sån."

Den kostade 72. Små koppar kaffe för 25 spänn styck och en ostfralla för 22. Galet!
Jag har ångest för det nu. Men dom hade faktiskt skalat räkorna själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback