Mia Kautto 20 år. Grattis bejbe.

Jag satte mig här för ungefär en timme sen för att skriva ett litet inlägg om huruvida födelsedagar betyder mer när man blir äldre. Jag har alltid hatat att fylla år men den senaste tiden har faktiskt födelsedagarna varit ganska trevliga tillställningar (18&20). Men nu har jag väl fyllt allt som är roligt att fylla på tio år så nu kan det ju kvitta. Det är bara en sak. Min räkmacka på morgonen. Jag funderar på att tvinga hit päronen så att jag kan få räckmacka.  Jag har sagt till Henning att jag måste ha räkmacka på morgonen och att han väl får köpa en i såna fall. Men det är ju inte riktigt samma sak. Sen är jag inte beredd att "fira" min födelsedag i Falkenberg bara för att inte gå miste om räkmackan. Jag måste ha tulpaner också.
Anyway. Båda mina föräldrar verkar vara barnsligt förtjusta i att fylla år. Men det blir aldrig riktigt bra för å ena sidan låtsas de om som att de inte önskar sig nånting och inte behöver räkmacka till frukost osv. Å andra sidan blir de väldigt ledsen och besvikna om det inte blir som de tänkt sig. Suck.
Jo, i alla fall, jag satte mig här för att skriva ett inlägg om födelsedagar när jag tittade på datumet och tyckte mig känna igen det så väldigt mycket. Då kom jag på det! Mia, min gamla bästa vän, fyller år idag! Tack gode någon för att jag kom ihåg det. Glömde förra året och hade känt mig väldigt lousy om jag inte hade kommit ihåg det. Grattis också till John som fyllde år för några dagar sen.

Igår var vi på teater. Se Först föds man ju... med avgångseleverna vid scenskolan om ni råkar befinna er i. Fantastiskt bra!  Sen gick vi ut och drack öl. Några i klassen och senare kom även några av förra årets tvåor. Det var riktigt kul. Linneas matchmaking går framåt måste jag säg. Idag är huvudet tungt. Hade planerat att jag å Sanna skulle festa idag men jag är som sagt tung i huvudet så det blir inte så. Det blir kladdkaka och grädda och sagan om ringen istället.

På måndag börjar nyttiga livet. Det är inte bra att ha två kvinnor med olika mensperioder i huset. Det blir två väldigt onyttiga veckor i månaden. För man kan ju inte avstå om någon ska köpa godis. Jäjä, träning börjar på måndag också. Japp.

Ajöken ajö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback