Social kompetens.

Såhär skriver min hatkärlek Linda Skugge i en krönika å det är gött tycker jag för jag är omgiven av och trött på socialt inkompetenta personer. Förstår folk inte hur man beter sig? Sätt era ungar på dagis för fan. Båda mina päron jobbade hemma och jag hade kunnat vara hemma men dom satte mig på dagis för att jag skulle få öva min sociala förmåga. Hela min skolgång har alla lärare prisat mig för min sociala kompetens. Faktiskt.

Citat:
"Det här gör man när man är hemma med hemmafrumamma (jag vet av egen erfarenhet):
Man ser på när mamma städar och tvättar, man blir en hejare på att städa och plocka ordning och ha det snyggt hemma. Man ser på när mamma lagar mat, man lär sig laga mat, man följer med och storhandlar, man hämtar och lämnar syskon, man leker ute ensam.
Så här blir man när man är hemmabarn: man blir helt socialt inkompetent. Jag kunde inte hävda mig nån endaste gång under de tolv skolåren. Jag var fruktansvärt efter socialt och sjukligt blyg och hajade ingenting av det sociala spelet i skolan." Linda Skugge.

Det är iofs det enda i just den krönikan jag håller med om, men som sagt. Jag både hatar och älskar henne. Hon är som Jan Guilliou.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Du är också fin! Vi ska kämpa tillsammans! Ha en toppenhelg, Linnea. Ses på måndag! Kramar*

2005-10-14 @ 10:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback