Förkyld. Som attan.

Gick precis utanför dörren, på väg till bussen. Fick ett meddelande. Det var min samarbetspartner Malin som skrev att hon missat bussen till bussen. Det är en timme till nästa buss. Eftersom jag är så jävla förkyld att jag borde ligga hemma å vila skippade jag bussen också då. I vilket fall som helst. Huvudet snurrar, hjärtat klappar, näsan snorar osv. Men det vi gör i skolan ska vara färdigt imorrn å jag vill gärna vara med på det. Det är bara det att det är fysiskt teater only.  It´s hard. Men det får gå. Bara det att vi samtidigt ska rensa ut å städa gamla lägenheten. Det är tungt. Jag kommer aldrig bli frisk så jag kan hänga med ut å dricka öl imorrn. Jag måste börja träna med Evelina, jag har fått för mig att man blir piggare och friskare av att träna. Stämmer det?

Linnea längtar efter julen. Mycket mycket. Redan nu. Sitter å bläddrar i almanackan vi fått av Malmö stad. Längtansfulla blickar mot december. Lite besviken när jag inser att det nästan är fyra hela månader kvar. Två månader till höstlov. Vardag vardag grå höst och ett par nya skor som jag inte kan avgöra är för små eller inte. Men vill man vara fin... Och ingen jul. Än på ett bra tag. När julen är över, det brukar gå på ungefär en dag när den väl kommer, suckar jag besviket och tänker att det är ett helt år kvar till nästa gång. Jag har redan nu bestämt att jag ska åka hem helgen vid första advent å baka lussebullar å pepparkakor med mamma.  Jag längtar verkligen. På riktigt. Ett sånt där sug i magen man kan känna när man längtar efter nån man tycker jättemycket om. Så mycket längtar jag. Efter julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback