Predikan.

Jag kan ju passa på att informera och rekomendera lite grand. Kaizers Orchestra, bästa livebandet jag sett och också utnämnda till bästa liveband av Rolling Stone Magazine, spelar på KB den 8 oktober. Gå. Även om ni aldrig hört det förut. Ni kommer inte att ångra er. Ska köpa biljetter imorrn. Kanske ska se om jag kan få med mig några fler än bara Henning å Sanna. Ziggy å Anna vill säkert. Ziggy är peppad på det mesta. Fast mest reagge å dancehall förresten. Kanske Sofia? Kanske Sara-Lisa, eller Morgan? Fast han har ju blivit restaurangchef så han har ju inte tid längre. Fest ska det bli iaf.
Nu ska jag betala Adressändringsräkning.
Jag måste spela in Antony and the Johnsons på min MD. Men det är inte MD-dags än. Det är inte kallt om öronen än.
Idag har jag blonderat håret. Jag var livrädd för att allt hår bara skulle lossna i en klump eftersom man absolut inte får använda blekning å vanliga hårfärger på hennat hår, men det gjorde det inte. Men efteråt såg jag ut som en polsk prostituerad Pippi Långstrump. Många intressanta nyanser. Blev förvånad över att min naturliga färg, alltså utväxten, blev blond. Alltså hade jag kunnat blondera mig om jag hade haft vanlig färg i hela håret. Hahaha.
Jag hade ju inte tänkt att verkligen se ut  som en polsk prostituerad Pippi Långstrump utan jag hade ju köpt en ljusare röd färg som jag la i sen. Det sved som attan och håret sa bara slörp å sög i sig färgen fort som attan. Nu är mitt hår väldigt rött. Väldigt rött. Fint. Det var allt för idag. Nu ska jag:
Betala räkning.
Duscha resterande delen av mig, imorrn är ju findag. Findag= Nästan inga fysiska aktiviteter (förutom röst), alltså läge att ta på sig sina bästa kläder, sminka sig å ha frisyr. Gött! De andra på skolan måste tro att vi går runt i pyamas hela dagarna. Det är träningskläder. Vi luktar säkert illa också. Man orkar inte duscha efter varenda lektion.

Förresten, jag säger: Vitaminer. Tog en igår (Hennings för vegeterianer). Sov uruselt inatt (hade dock inte med vitaminerna att göra vilket man annars kunde tro av min klantiga formulering), knappt nåt alls. Men jag är pigg fortfarande! Jag har dessutom varit positiv hela dagen! Sagt saker som "Men om det är dåligt nu så blir det ju bättre sen" å "Vi får ju se det som att vi gör nåt bra..." osv. Jättekonstigt! Jättehäftigt!  Så,
är det nånting ni ska gå på är det alltså: Mitt Val Vegeterian (Ja, dom heter så.) Tror det är mer "has" (pappas ord för, tja, starkt/starkare, vet faktiskt inte varifrån det kommer eller hur det ska stavas) i vegeterianvitaminerna.

Lärde mig ett nytt skånskt ord idag. Det betydde avundsjuk. Men jag kommer inte ihåg hur man sa. (Tänk skorrande djupa r å överdrivna vokaler) Förvaden, föruden, förgraden? Jag tänker nog bara på förveten. Men det var det inte, men det lät som för-nånting fast det var tydligen bara ett ord. Måste fråga Jimmy imorrn.
Godkväll. Gå på Kaizers Orchestra. Lev. Var glada. Ät vitainer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback