Tidsfascist.

Jag gillar inte folk som kommer för sent. Jag håller alltid tider. Det kan gå fel. Jag berättade för Linn en gång när hon kom för sent att jag alltid kommer i tid och att jag hatar att vänta på folk som inte kommer i tid. När vi sen bestämde möte en gång tänkte jag att jag kunde ta lite extra god tid på mig för hon var ju en sån som kom för sent. Då tänkte hon att hon att hon skulle vara snäll och skulle vara i tid eftersom jag berättat för henne att jag alltid var i tid. När jag kom dit, ca 5-10 minuter försenad så stod hon och väntade på mig. Taskigt läge. Elin däremot. Hon är alltid alltid sen. En gång skulle vi träffas i stan. Jag tänkte att eftersom det var Elin kunde jag vara på det bestämda stället ungefär en kvart efter utsatt tid. Jag var där efter tjugo minuter. Ingen Elin där. Då blir jag däremot lite orolig. Ringer. "Hej, jag är hemma, jag kommer om tio minuter!"- En halvtimma försent! Suck, sånt blir jag trött på. Det handlar om respekt. T.ex idag när jag har min enda sovmorgon (fredagar= heliga) så skulle vi få nytt badrumsskåp. Han som skulle sätta in det ville först komma vid sju- no way josé. Men ok då, halv nio får väl gå bra. Även om det innebär att jag missar min sovmorgon då (brukar gå upp halv nio å ta bussen vid halv tio), såå, nu sitter jag här. I ordninggjord, utan sovmorgon, trött, förbannad träningsvärk i hela kroppen och utan både sovmorgon och badrumsskåp. Den jäveln har inte kommit än! Skandal! Då får dom väl för i helskota ringa och säga att dom inte kan komma. Som hederligt folk!

Jag borde styckeindela mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback