Ack, vilken dag!


Vaknade och solen lös.
Ringde Sanna och vi gick till Ica och handlade.
Sedan skulle vi äta falafel och tänkte vara nyskapande och testa något nytt , Falafelmästaren, för vi har hört att det skulle vara jäkligt gott där. Beställde en falafel med blomkål och Sanna beställde en falafel med sesamsås. När han började rulla ihop falafeln sa jag "men, jag skulle ha blomkål också", Falafelkillen tittade på mig, skakade på huvudet och sa "nej." Jag fick ingen blomkål på min falafel. När han sedan skulle göra Sannas började han ta på vitlökssås och jag sa "men Sanna, du skulle väl inte ha vitlökssås på din?"  Eftersom hon är vegan. Hon blev så ställd så hon sa att det skulle hon. Så vi fick varsin helt vanlig falafel utan vare sig blomkål eller sesamsås och ett otrevligt bemötande.
Ät inte där.
Sedan gick vi och köpte lite nötter och satte oss på statyn på torget i solen och käkade pistagenötter.
Efter det gick vi hem hit och drack kardemummakaffe och åt gifflar i solen på balkongen. Iklädda linne! Där har vi suttit och haft det jäkligt najs ända till nu.
Jag har alltså blivit solbränd! Helt ofattbart. Blivit fräknig och rosa på armar, dekolletage och ansikte. Sanna hade till och med fått linjer efter linnet. Jag blev som sagt bara rosa och fräknig, det rosa lär ju försvinna men fräknarna kom nog för att stanna! Så fint! Vill ha mer! Känns dock som att jag bränt mig lite (tål inte för mycket sol).
Ikväll blir det pastalul med ädelostsås med broccoli! Mums! Har lyxat till det och köpt Kvibille gräddädel. Ganska billig här nere på Ica faktiskt. Det är lätt den godaste osten. Köp den.
Kvibille gräddädel.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Japp, läste Skugges blogg. For once. Jag tycker hon är skittråkig! Men jag surfade runt på nyhetsidorna, du vet. HÄRLIGT med solbränna och fräknar är väl bland det charmigaste som finns. Hoppas mina kommer fram snart =) Kram!

2006-04-23 @ 12:45:15
Postat av: Soffanpoffan

Decolletage! Inte varje dag man hör det ordet inte! :)

2006-04-24 @ 19:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback