Förkylningstips.

Linneas bästa förkylningstips:

1. Drick mycket vatten.
Det enda som fungerat på mig. Tror jag i alla fall. Började igår, efter doktornas tips, att tvångsmässigt dricka mugg efter mugg med vatten. Vilket har resluterat i ett fasligt springande på toaletten. Ni som känner mig vet ju hur stor blåsa jag har. Inte så. Kanske rymmer en halv deciliter.

2. Ät nyponsoppa med glass och mandelbiskvier.
Men inte i så stora mängder att det känns som om du aldrig mer ens vill tänka på nyponsoppa med glass och mandelbiskvier.

3. Ät vitlök.
Det känns iaf som om det skulle kunna funka. Om inte annat för att det är gott och för placeboeffektens skull.

4. Köp hem halva apoteket.
Det brukar kännas bättre om man får lov att mixtra lite med tabletterna. Eller vad sägs om en härlig blandning av magnecyl, bafucin, strepsils, noskapin, mucoangin, bromhexin och på toppen av det lite nässpray och apotekets egna näsdukar. Herregud, det kan inte vara hälsosamt.


Saker man kan göra när man är sjuk:

1. Tvätta täcke med Kattpiss.

Dom är såå portade från sovrummet nu.

2. Plocka upp efter katterna.
Ljusstakar, blommor, tavlor.

3. Byta kattlådan.
Och dammsuga på toaletten.

4. Blogga.

Så att nån uppdaterar sin blogg iaf.


Snart gör jag mig av med den katten alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback