Virus.

Ja. Jag har ju fått bloggkritik på omvägar.
Jag skriver för mycket om mina katter. Ja, jag kan faktiskt se en tendens till "småbarnsmamma" i mitt kattskrivande. Jag hatar Småbarnsmammor. Och barn. Så jag lägger ner det. Det var ju tur att jag inte publicerade det där försöket till arrangerad Glad Påskbild på katt med gul fjäder i käften.
By the way träffade jag på söta barn i helgen. På påskafton plingade det på dörren och utanför stod två påskärringar som gav mig ett hemmaritat påskkort. "Glab qåsk önskar Agnes och Elin" stod det. "Vill ni ha godis" pep jag och sprang iväg efter en påse bilar. Sen neg dom och tackade! Jag trodde jag skulle dö. Och så höll jag på att börja gråta. Mamma blev glad av att höra att jag inte hatade alla barn. Hon tror att jag är en riktig barnhatare. "Är du inte det då?" säger Henning. Jo. Egentligen.

Helgen har varit fin med besök från alla håll och kanter. Jag vann Rappakalja för första gången i mitt liv i fredags. Sedan var vi på Ernesto Neto i lördags och det var ju såklart väldigt uppskattat.
Förutom barnen då. Det står klart och tydligt utanför "Inget hopp och spring" håll koll på era barn typ. Ändå verkar det som att varenda satans mamma eller pappaledig typ kommer dit med sina kräkungar för att sitta i en saccosäck och låta sina äckliga treåringar som inte får vara på dagis springa omkring och leka av sig. Seriously. Det är bara du som uppskattar dina barn.
Däremot är det underbart att se alla vuxna som blir som förbytta. De blir barn igen. Slänger sig i bollhavet, klär på sig de konstiga klänningarna, känner, luktar. Härligt!
På kvällen var det fest med mat och dryck. Det blev en riktigt lyckad kväll och sen natt.
Igår blev det degande framför teven och idag har jag pluggat text med hjälp av Henning. Det gick riktigt bra och blev faktiskt roligt och jag blev peppad. Hoppas att jag kommer att fortsätta vara det. Det finns dock en chans att det försvinner när man kommer in i den negativa atmosfären i skolan.
Hoppas hoppas att det ska bli kul och bra!
Vi har även shoppat lite. Inte jag då förstås, med mina 9.90 på kontot.
Nu blir det manus igen. Helt plötsligt vill alla erbjuda sina tjänster. Sanna ringer och frågar om vi ska träffas å fika och plugga text. Jag menar- kan det bli bättre?!




Kommentarer
Postat av: elin

ja vill me plugga text me dig!
foresten e du iaf iinte lika stor barnhatare som jag! ska aldrig ha dem, far ja dem ska ja salja dem pa ebay o tjana pengar,hehe..
tankte att har far ja enklast kontakt me dig, skulle kanske borja blogga sjalv! for tillfallet e allt ok, skulle sagt upp mig imorron o flytta hem nasta torsdag,men verkar itne sa nu,for alla blev arga pa mig,forutom mamma (o du) jaja far se,
ska se we are scientists ikvall sa det blir nog bra, shit maste hem nu o laga middag/matlada till imorron, ja haller pa o bli duktig o vuxen, o ja ager endast 9 euro tills pa torsdag! alskar dig!

2006-04-17 @ 17:31:44
Postat av: Sofia

klart det inte ska bli negativ atmosfär i skolan! Det ska bli kul o peppande med det nya Albert iordningställt! Sen ska du o jag gå en runda på stan i veckan med flyers i högsta hugg o lägga på alla fik o dela ut till alla som ser ut att bry sig, o bryr dom sig inte så omvänder vi dom genom våra vackra leenden! HAHA! WEEHOO! PUSS!

Postat av: Anna

Heja Linnea! Heja Linnea! Ja du, jag bloggar en del, men inte alltid. Glömde nästan... det är väl klart att du gillar barn :) kram kram

2006-04-18 @ 21:18:10
Postat av: Mamma

Älskling!
Ber att få göra några påpekande.
Hur kan det komma sig att alla barn älskar dig, om du inte tycker om dem.
Du ser alla barn, frågar hur det är, leker med dem, skojar med dem och bryr dig verkligen om.
Känner du något enda barn som vänder dig ryggen?
Undrar var du fått den där barn"nojan" ifrån?

Du fungerar ju mycket bättre tillsammans med barn än vad din mor gör. dvs jag.
Ditt sommarjobb kräver väl också en del av känsla för barn, eller hur?

Älskling, du är mycket bra tillsammans med alla, antingen det är barn, ungdomar, vuxna eller dem som vi kan kalla lite äldre. ( Så där 78 och uppåt).

Vad gäller katter så kan du ju försöka slå dina föräldrar. En katta, två röda hankatter varav en ,en "djävel" på att markera sin status inomhus. USCH!!!
Dessutom fyra nya små knytt.
När ska vi lära oss?

2006-04-18 @ 22:12:40
Postat av: Linnea.

Jadu mamma. Det är väl för att jag är så förbaskat trevlig. Social kompetent. Väluppfostrad?
Sen är det mest en image faktiskt. Jag gillade ju Agnes och Elin t.ex. Och så gillar jag ju såklart Sanna, Lina och Malte också. That makes five.

2006-04-18 @ 23:18:37
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Terees

Vilken tur att du gillar Malte - jag började nästan bli orolig.
;-)

2006-04-26 @ 21:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback