Fakta.

Jag skall börja skolan igen. Inte bara skolan förresten, utan Universitetet. Jag som bara har gjort hjärndöda grejer i två år nu. (Nåja, jag vet inte hur hjärndött det är egentligen att lära sig ett tre timmar långt manus utantill, man borde väl vara rätt smart ändå om man kan göra det, egentligen?
Men nu skall jag i alla fall läsa på Universitetet. Jag har lyckats leta upp en litteraturlista och ett schema och på schemat stod det efter två veckor "inlämning av analys senast 12.00". What?! Hjälp. Vad har jag gett mig in på? Men ärligt talat så tycker jag att det skall bli kul och ärligt talat så tror jag att jag kan bli en jävligt bra akademiker i sisådär ett år. Sedan tänker jag definitivt återgå till att spela teater.
Det om det.

Fick lönespec på posten nu. Jag hade tjänat 17000-nånting och fick ut 7000-nånting. What?! Jag hängde inte med alls. Men, jag har ju fått förskott såklart och där är resten av pengarna, hann jag förstå innan jag började tro att jag skattat 10000. "Att betala skatt är ett sätt att hjälpas åt, att betala skatt är ett sätt att hjälpas åt" Är mitt mantra.

Nu kommer snart Sanna och skall köra bort mig från datorn, jag skall städa efter den senaste veckans folkrusning i lägenheten, jag skall duscha och ikväll skall jag vara jävligt mycket i tid till Wiehekalaset på Stora Torg.

Over and out. Flickscout.

Kommentarer
Postat av: y

Du, om du får nys om en billig lägenhet med inflyttning första januari i Malmö så hör av dig. Vet du nån bra bostadsköinternetsida?

2006-08-24 @ 13:28:27
Postat av: Bibbi

Skolan gick bra. Än så länge =) Och bilden? Tydligen någon österikisk serie som Anna såg som barn. Mystiskt.

2006-08-24 @ 13:44:06
Postat av: Bibbi

glömde: bor i johannes lägenhet, vid nobeltorget.

2006-08-24 @ 13:44:54
Postat av: Bibbi

Jag har en idé, en tanke, ett fint förslag. Att du och du kanske kan bli min gå-på-teater-vän? Att vi kollar upp teaterföreställningar vi vill se i Malmö, ja, överallt. Och så ser vi dom som vi har råd och tid att se. VAd säger du? Givetvis kan vi även göra andra saker. Men...hmm...en liten studieteatercirkel? Kul va! Kram*

2006-08-24 @ 16:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback