Malmöfestivalen so far...

  • Fredagkväll med brorbesök och vänner. Sushi och Saké. Drick inte Saké. Senare var det dags att gå till Festivalen. Vi fick inte komma in pga att det var för fullt. Men hallå? Men vi träffade två trevliga poliser. Det är ju en bonus. Det händer inte ofta. Det blev öl och konsert på ett annat ställe istället.
  • Lördag var besök hos den andra broren med familj i Staffanstorp. Ett tips: besök Systembolaget i Staffanstorp, såå retro! God mat och stressad bror som skall lämna in doktorsavhandlingen på tryckeriet imorgon (onsdag)! Sedan tillbaka till Malmö och sedan kom Elin äntligen! Det blev öl på balkongen igen och sedan färd mot stortorget för Svenska Akademiens spelning. Efter det skulle jag och Elin gå hem. Men det blev istället "Piff och Puff på stan!" och Elin klagade på Kling och Klangs utstrysel med kommentaren "Alltså, reflexväst är ju verkligen mitt förstahandsval när jag ska ut en lördagkväll!" Vi letade efter djurens rättältet med vegankebab men hittade bara munkarna. Åt tre stycken var och dealde till oss ett schysst pris. Efter det blev det tiominutersbesök på Retro och våra vänner trodde vi var jättefulla, men vi var bara Elin och Linnea på G. Vi var inte osedvanligt fulla. Vi var vi. Punkt.
  • Söndagen var lugn med Vegankebab. (Äntligen! Den är grym! Ät den!) Och spelning med Fight Family, det var ok, men inte mer. Sedan hyrde vi film, ZoZo av Josef Fares. Jag tyckte den var grym men de andra tyckte den var töntig. Töntar!
  • Måndagen inleddes med shopping utan shopping. Men käk på Vegegården! Det är såå grymt! Ät buffén där för 58 spänn! Alles veggo! Sedan gick vi hem, drack två öl och gick på Nationalteatern. Drack en öl på öltältet, såg Tummel och gick sedan till en kiosk och fick festivalburgare med räksallad för bara 25 spänn! Tack Victoria! Sedan blev det en liten öl på Inkonst för hutlöst pris och sedan var natten gjord.
  • Elin har gjort min vecka genom att köpa mina nästan aldrig använda Cheap Mondaybyxor som aldrig skulle användas av mig för 200 spänn, antagligen för billigt men jag behövde pengar! Men pengarna är nästan slut. Damn.
Grattis LINN! Som idag fyller 22 år och är alldeles för långt borta från mig! Puss!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ni VAR jättefulla, oki?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback