Malmöfestivalen - Utvärdering.

Det kanske är fel att skriva en utvärdering innan festivalen är slut, men faktum är att jag nog inte tänker deltaga mer. Kanske någon konsert ikväll, men ändå. Jag skiter i att utvärdera musiken förresten för den har inte gjort så stort intryck på mig. Förutom Wiehes hyllningskonsert igår som var grym!

Jag bedömer festivalen på en poängskala från 1, där 1 är sämst till 10, som alltså är bäst.
Vi börjar nedifrån och arbetar oss uppåt.

1.
Trängseln.
Den otrevliga säkerhetskvinnan som hytte med fingret åt mig på David & The Citizenskonserten för att jag bad om öronproppar när jag hade glömt mina hemma. Det står klart och tydligt på Malmöfestivalens hemsida att man kan få gratis öronproppar av dem.

2.
Renarna på Gustav Adolfs Torg. Ok, jag vet inte om dom verkligen mådde dåligt men när jag såg dom i folkkaoset såg dom jävligt deprimerade ut, och jag kan djur.

3.
Att jag inte lyckats hitta minidonutsståndet.
Att vi inte fick komma in på festivalområdet första kvällen pga för mkt folk.

4.
Att jag inte haft några som helst ekonomiska tillgångar under festivalen, men å andra sidan har det hållt mina utgifter nere. Så, plus minus noll där, förutom för alla som har fött och gött mig under festivalens gång, för dom är det väl mest minus.

5.
De tre Donutsen på lördagnatten. De var väldigt efterlängtade.
 
6.
Efterfestivalen. Grym idé, grymt kul och extrapluspoäng för tom stad på hemvägen som gjorde det möjligt att göra det jag längtat efter sedan jag var barn; hoppa i fontänen och i alla vattenpölar.

7.
De glada, trevliga poliserna som faktiskt var just glada och trevliga fastän det var trängsel och stress vid avspärrningen till festivalområdet första kvällen. Jag har faktiskt aldrig träffat glada och trevliga poliser förut, så det betydde mycket, tycker jag.

8.
Victoria i kiosken vid biblioteket som gjorde skitgoda burgare med räksallad för bara 25 kronor till mig och Elin. Trevlighetspoäng! Jag älskar trevliga serviceminded människor.

9.
Säkerhetssnubben som råkade se att jag höll för öronen på Fight Familykonserten och kom fram och gav mig öronproppar. Som sagt, såna här människor gör mig såå glad!

10.
Vegankebaben - helt klart festivalens stora vinnare!

Jao. Det var det det.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

http://www.helsingborgsstadsteater.se/templates/StandardPage.aspx?id=16990

Kolla denna, den verkar intressant.

2006-08-27 @ 16:45:19
Postat av: -r

Vi har tackat ja men inte fått svar om vi fått den än.
Jag var ju aldrig och tittade på den ju. Jag sällskapade med årtusendets bakfylla istället. Grå vardag kommer bli bra, bra som fan.

Postat av: Emma

Hej!
När börjar du här i Lund? Jag är tillbaka från Kroatien nu, det var skönt att vila upp sig efter bertevägen. Fast lönen blev ju bra i alla fall!

Hör av dig om du har lust att fika eller kanske festa lite på nationerna?
puss

2006-08-28 @ 10:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback