Skitväder i augusti och läskig falafel.

Vädret i augusti har verkligen varit kasst. Om man tänker på hur det brukar vara brukar det vara den här månaden som är varmast och då vattnet har blivit som varmast. I år har det regnat och varit mulet och det finns ingen chans att hösten skall bli sådär skönt uppvärmd som förra året.
Men det kan vara positivt också; mysljus, te, soffa, bra teveprogram, tråkigt kanske, men ack så myysig vardag.
Men ändå! Inte än! Snälla! Bara liiiite sol och D-vitamin till!

Igår skulle vi käka falafel efter att vi spelat biljard och gosh- jag mår fortfarande dåligt när jag tänker på det. Det är inte bra att vara för medveten om saker och ting. Killen som gjorde falafeln och som stod böjd över dom drog hela tiden in snor i näsan "SCHnnnOOOOrrrt"  och "SCHnnnOOOOrrrt" och "SCHnnnOOOOrrrt" och jag dog och tittade på H som såg lika förtvivlad ut och viskade "jag vill inte längre" och H viskade tillbaka "vi har inget val".
Man är för väluppfostrad. Man borde inte vara det. Det hade aldrig gått igenom någon hälsovårdsmyndighetsundersökning och man borde ha sagt:
"Hörru du! Jag vill inte ha den där falafeln som du gjorde utan att ha tvättat händerna efter att ha gått och dragit handen under din rinnande näsa, och som du gjorde med en ring på fingret (big NO NO!) och som du rullade ihop efter att du tagit i pengar och utan att ha tvättat händerna efter det!"
Men jag tänkte tappert bort det, för jag var så hungrig och hade tagit mycket antiseptisk vitlökssås på. Men efteråt mådde jag väldigt, väldigt illa.
No more falafel på ett tag alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback