Årssammanfattning 2006.

Januari
Fyllde 21. Fick värsta presenten av familjen, en Ipod. Fick även pengar till kamera av Henning. Bortskämd? Ja. Sökte scenskolan i Malmö, gick dåligt.

Februari
Blev sjuk när jag skulle söka Göteborg. Började med inspirationskvällar i skolan inför slutproduktionen. Började kriga mot MKB i frågan om bytet med lägenheterna.

Mars
Ernesto Neto hade fantastisk utställning på Konsthallen. Vann kriget mot MKB utan Hyresgästföreningens hjälp. Hyresgästföreningen = bajsföreningen. Repet i skolan gick fort framåt.

April
Flyttade till Möllan! Hade påskfest, som vanligt. Mycket media i skolan.

Maj
Hade premiär och spelade föreställningar som alla gick bra. Åkte till Tyskland med min fantastiska klass.

Juni
Slutade Östra Grevie Teaterlinje efter två år. I samband med det lades även utbildningen ner. Trist. Började kriga mot soc eftersom jag inte hade några pengar, skumt när man kan mer om lagarna än myndigheten själv. Enligt dom var Henning försörjningsskyldig mig med sin feta inkomst på 11500 efter skatt. Överklagade men har än idag inte fått något beslut. Hade midsommarfest här. Superlyckat, supermysigt och superkul! Enda tråkiga var att inte få mammas obligatoriska midsommarkrans. Kastrerade Thoth.

Juli
Flyttade hem till päronen för att jobba.  De två bästa händelserna i juli var nog ändå Bad Tastes sommarfest på Lophtet i Lund, samt när flickorna kom till halland för att vara med på Cowboyfestivalen. Hennings and the girl choirs spelning var super.

Augusti

Min almanacka är helt tom här, men minns ändå att jag flyttade hem till Malmö igen. Samt att två av mina käraste vänner flyttade till Oslo.

September
Tomt även här men vill minnas att jag började plugga Teatervetenskap på Universitetet och träffade massvis med trevliga människor.

Oktober
Tomt. Det står i alla fall att jag åkte hem och gick på stan med mor och farmor. Fick träningsskor av farmor.

November
Henning hade spelning på Vinylbaren. Superlyckat och fest med massvis av folk vi inte träffat på länge. Lämnade blod till blodcentralen. Rep inför scenproverna.

December
Julmyset förstördes lite av att åka till Stockholm för att söka. Stockholm var ändå mysigt med Linn. Fick negativt besked från Stockholm. Började fundera på varför ingen säger till mig om jag nu är så dålig. Varför säger alla att jag är bra och vad gör jag för fel? Beslutar mig för att inte tänka så. Firar jul hemma med HELA familjen. Supermysigt. Får även kameran som mamma fixat till mig för födelsedagspengarna från Henning. Det var ju på tiden. Nyår kommer att spenderas här hemma.

Slutsats:
Ett på det hela taget bra år. Mitt nyårslöfte förra året var att ta bättre hand om mina vänner, och det tycker jag nog att jag lyckats med. Nyårslöftet denna gången blir inget annat än att bli fit inför Beach-07. Vill även försöka måla och teckna mer och utveckla mina andra talanger. Kanske även någon gång röja skrivbordet.


Kommentarer
Postat av: Konstanze

Åh, då måste du ha fått slåss med stavar eftersom du gått på Östra Grevie...Nina. N är ju som tokig i stavar. Jag läser Ped. Drama nu så jag har Christer, eller hade. Nina hade jag som teaterlärare när jag gick i waldorskolan i slutet av 80 talet.

Postat av: Konstanze

Snor idén med årslista och gör en egen. I morgon.

2006-12-29 @ 23:14:26
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: Mikael

Jag som också tänkte göra en sånhär grej av mitt år. Iofs är det väl ca. 90% av alla som bloggar som gör det. Iallafall så hade jag nog inget viktigt att säga.

Håll utkik efter my yearlista and ta det easy.
Svengelska är för jävla nice, man kanske skulle börja blogga bara på det?

/Little M

2006-12-30 @ 12:19:34
URL: http://mikaelsklagotext.blogg.se
Postat av: Linnea.

Konstanze: Oh yes. Jag har slagits med stavar. Jag är dock kritisk till både C och N:s sätt att lära ut.

Mikael: Jag har skrivit sånahäringa årssammanfattningar (fast mer ambitiösa) på min blogg de senaste tre nyåren. :) men skriv du med. bara kul att läsa ju!

2006-12-30 @ 14:34:01
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Konstanze

Ja, N har en speciell form på sitt sätt att läta ut teater och även att sätta upp teater,eller hade i alla fall, då. C är svår att komma in på livet så att säga...snäll, men flummigt...

2006-12-30 @ 17:13:58
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: Sofia

vi åkte faktiskt till Oslo i september...bara en parantes... PUSS! Tack för igår min löööv!

2007-01-01 @ 14:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback