Lusse lelle, lusse lelle, elva nätter före jul! Elva?! ELVA?!!!

Det var som om jag hade stängt av precis allting innan Stockholm. Inget fick störa och inget störde heller. Och nu. Krash! Ja, jävlar! Det var ju jul och så var det skola! Och motivationen är på noll.

Antal olästa dramer: ca. 10 st
Antal sidor att läsa i Teaterhistoria och Teater 1: ca. 100 st
Antal inhandlade julklappar: 0 st
Antal ivägskickade julkort: 0 st
Antal spruckna ambitioner: ca: 5 st, varav 3 st stora idéer

Igår anordnades i alla fall ett desperat försök att komma i rätt stämning.
Julstämningen.
Jag kan kanske inte påstå att jag känner någon julstämning än. Har kanske till och med glömt bort hur det ska kännas. Jag som har längtat så. Men det var i alla fall en mysig tillställning med bra folk, glögg, bak och frossande av våra kreationer. Ja, i princip alla ingredienser som gör att man känner att man lever ett himla bra liv.

Klicka på bilderna för att se dom större.

Översta raden från vänster:
1. Saffran i degspad. Snyggt.
2. Uppvärmning. Robban, Sanna å Henning.
3. Fullt ös i köket.
4. Robbans bapelsin.
5. Jag och Frida äggar och russinar saligt lussiferbullarna, lussebajsarna och lussesniglarna.
Mellersta raden från vänster:
6. Och här är dom. Lägg särskilt märke till Jesusfostret längst ner till höger.
7. Frida, Frida och Per diskuterar kokningstiden på knäcken.
8. Sanna...
9. Resultatet...
10. ...och knäcken...
11. ... och Fridas mycket populära daimtryffel!

Det gjordes även ischoklad och Grodan var på besök, men det finns inga bildbevis på det!
Ni som vill ha julklappar av mig: Önska er något. Annars får ni skylla er själva.
Som sagt, Stockholmsrapport återkommer jag med.
Till dess: Auf Wiedersehen/ Grinchen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser mycket mysigt och trevligt ut!
Det som slår mig:
Är det möjligt att du har den kjolen på dig som jag tror att du har?
Hälsa!
Puss!

2006-12-14 @ 20:28:42
Postat av: Linnea.

jepp mamma, det har du så rätt i. det är din kjol från jättelängesen, himla bra och fin! :)

och så vill jag göra ett tillägg till foto nr. 7, frida och per håller ju på med det komplicerade kulprovet, såklart!

Postat av: elin

oj oj oj vad mysigt det ser ut!
jag skulle behövt vara me där.. har absolut ingen julkänsla alls! vilken dag kommer du hem till fbg?
snart ses vi! pusspuss

2006-12-14 @ 23:13:18
Postat av: Kim

Tjohooo! Så mysigt ni ser ut att haft! Själv har jag försökt komma i julstämning genom att göra egen konjaksglögg, den blev väldigt god måste jag säga :) Nu är den slut så jag måste göra mera. ho ho ho, som man brukar säga.

Kram

2006-12-15 @ 13:39:30
Postat av: -r

Jo jag har sovit bättre men på fel tider. Men det ordnar sig nog. Det får bli den gamla chock omställningsmetoden jag använd förr. Man måsr som en mosad banan men den funkar. Sen får man en massa finnar av det också. Nåt med hormoner tror jag.

Tack för senast förresten.
-r

2006-12-15 @ 19:34:36
URL: http://megalodon.blogg.se
Postat av: Bibbi

Hohoho! Sara kommer ner hit och ska göra sitt prov till scenskolan den 12/1. Vore jättekul att ses och fika eller liknande dagen innan. Vi och Teo, Christian, Malin...etc. Vad säger du om den idé kanske? Måste även ursäkta min frånvaro i juletid. Skolan tar energi, typ all. I januari är jag på G - då ska vi sez!

2006-12-16 @ 11:50:28
Postat av: bibbi

Du har rätt. Jag stal henne. Men vi kan dela? Jag har tenta på lördagen så jag hinner inte umgås så mycket. Men umgås efter test låter kanon. Keep up! Det blir bloggtid i jul. Kanske kan jag till och med lägga in en bild eller två från fint julfirande i småländska skogar!

2006-12-16 @ 12:16:23
Postat av: Fridens liljor

Fridas mycket populära dekoltage...

2006-12-17 @ 15:09:28
URL: http://fridensliljor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback