Väntan

Sitter nu och väntar på Elin med vänner.
Trött efter gårdagens SingStarpartaj.
Imorgon nyår med tillhörande konstant fruktan för att mista livet.
Kidsen smäller raketer överallt och i tidningarna skyller försäljarna ifrån sig.
Vi kollar alltid leg. Det här var ett engångsmisstag sa alla de 6 av 10 som hade sålt till de minderåriga. En skyllde på att det var uppgjort.
Det var ett skådespel, det var uppgjort. Det är inte trovärdigt att en tjej med smink köper raketer.
Say what?! Som att det hade varit mer ok att sälja till en liten kille på 10 bast.
Puckon, säger jag om alla raketförsäljare. Medan raketförsäljaren på min gata sa att han inte sålde för att polisen kollade dom så ofta.
Puckon. Fattar ni inte att kidsen smäller händer av sig och varandra (inte mig emot) och ansikten av andra (mig emot)?
Jag hatar raketer och saker som smäller.
Imorrn gäller det att hålla sig inne om man vill klara livhanken. I alla fall om man bor så nära Möllevångstorget som jag gör.

PS. Jag hatar även folk som smugglar hundar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback