Yr i huvudet.

Idag verkar vara nationella telefonpratardagen.
Har pratat med nästan alla medlemmar i den Bergströmska familjen.
Det har tagit några timmar.
När jag så la på efter det sista samtalet var jag alldeles yr i huvudet.
Jag vet inte hur ni gör, men om man pratar i telefon som jag gör innebär det att man går runt, runt i lägenheten. Vi har öppet mellan köket, datarummet och hallen. Alltså en helt perfekt telefonpratarrunda. Runt, runt, runt. Jag har även följt ett sträck i parketten i vardagsrummet med foten. Fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Så när man har gått de här varven ungefär 500 gånger i några timmar är det kanske inte så konstigt att man blir lite yr i huvudet när man väl lägger på.

Nu, ut och shoppa julklappar.

Ena brodern sa förresten att äldsta brorsdottern blivit indoktrinerad med kristet dravel i skolan. Staffan och Anna hade försökt förklara att dom inte riktigt trodde på det där. Anna kände sig som en skitstövel för att de inte döpt sina döttrar. Äldsta dottern ville minsann också vara döpt. De hade tydligen berättat kristna historier i skolan och den enda muslimska killen i klassen kunde inte vara med på skolavslutningen i kyrkan. Man borde minsann ta upp även andra religioner i skolan. Till exempel ramadan som är en hur fin högtid som helst.
Well, hon kommer över det. Jag var nog också rätt kristen i den där åldern. Mest var jag nog sur över att dom andra barnen sa att jag inte hette något för att jag inte var döpt.
Men, det är klart att man vill vara döpt om man får höra att man inte kommer till himlen om man inte är det, som en präst sa på en skolavslutning när jag var ca 7 år gammal. My god, att min barnatro gick i kras den gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback