Alla Hjärtans Dag!

Kärleksfulla sms har skickats hej vilt och i skolan har det klippts och skickats små kärleksförklaringar till alla runt bordet.
Jag tycker om den här dagen (även om det är ett kommersiellt kapitalistiskt skitjippo, kärlek borde man ju visa varandra varje dag. Blaha blaha. Men hey! Jag gillar ju kommersiella skitjippon, jul, påsk osv, dock inte Halloween. Och kärlek visar man ju faktiskt inte varandra tillräckligt varje dag...)
Och så blir man ju så lycklig av det vackra vädret.
Så tillbaka i staden shoppade jag en DU&JAGbok, ett fint kort, ett fint armband och en flaska skumpa. Och satte på Leonard Cohen på stereon. (Skivan vi lyssnade på samma kväll vi blev ihop)
Vi firar nämligen 3 1/2årsdag idag. Jag vet att det verkar konstigt att fira halvårsdagar, men eftersom våra helårsdagar sällan blir särskilt lyckade (1årsdagen- H blir magsjuk efter restaurangbesök i köpenhamn, 2årsdagen- jag har separationskris efter att ha flyttat hemifrån samma dag, 3årsdagen- mamma ringer precis när vi ska sätta oss och äta och säger att brorsan har krashat med MCn och är påväg till MAS) och eftersom halvårsdagen dessutom infaller på Alla Hjärtans Dag firar vi det istället. Ungefär.
Jag fick- inget.
Men hoppas på att bli bjuden på middag ikväll.

Hoppas att ni haft en fin dag och påminnt många om att ni älskar dom. Det är ju faktiskt all slags kärlek som räknas idag, inte bara den mellan två personer.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Soffanpoffan

jag älskar dig.

Postat av: bibbi

man är inte mindre ärlig bara för att man är tyst ibland. man har inte mindre åsikter heller. ibland har man bara vett att hålla käft. och man behöver inte tycka så mycket om allt hela tiden. det är en tråkig trend! jag ska definitivt köpa påslakan när jag är på ikea nästa gång! Är på något sätt hedrad över att äntligen fått in en fot i den branchen! du får gärna kalla mig madrass om du vill. jag tar inte illa upp. jag vet ju hur det egentligen ligger till =) Du! En och en halv vecka kvar nu, peppapeppapeppa ;)

2006-02-15 @ 14:34:50
Postat av: bibbi, igen

JA! Paella! redan sugen på mat innan dieten börjat..yeah yeah...

2006-02-15 @ 14:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback