Linnea på krigsstigen.

Nu har vi fått avslag av MKB på våran bytesansökan. På grund av vad?
Vi har inte bott här i ett år...
Däremot har Henning bott inom MKB i fyra år och jag i två.
Dom sa att dom hade många ansökningar att ta hand om och då får de andra gå före. Jaha, men då kan väl vår ansökan få ligga i kö tills dom har "tid" att låta oss byta? Jag skulle våga påstå att det är mest jobb för oss att byta lägenhet.
I alla fall. Hyresgästföreningen! Thank god att vi är med där och har varit i tre och ett halvt år. Äntligen får vi användning för dom och hjälp.
Så jag ringde dit och dom var supertrevliga och tyckte det var skumt att vi inte hade fått avslaget skriftligt och att det inte fanns någon "ettårsgräns" om man hade flyttat inom samma hyresbolag för mindre än ett år sedan. Så de skulle diskutera ärendet och låta en jurist ta tag i det och om det var på grund av att MKB hade mycket att göra så lär de nu få ännu mer att göra. Klantskallar. Om hyresnämnden skall bli inblandade måste MKB skaffa en jurist och ange särskilda skäl till att bytet inte skulle gå igenom. Detta är taget direkt från MKBs hemsida:
"För att MKB ska kunna godkänna ett lägenhetsbyte måste det finnas skäl till varför bytet ska genomföras. Vi kan neka ett byte om någon av kunderna inte har skött sitt tidigare boende, om kunderna inte har ekonomiska förutsättningar för att klara av hyran, om bytet innebär en påtaglig olägenhet för oss eller om andra särskilda skäl talar emot bytet."
Hade vi bott här i mer än ett år hade det alltså inte funnits någon orsak till varför bytet inte skulle kunna genomföras. Men jag kan inte se att det finns särskilda skäl till varför bytet inte skulle kunna genomföras.
Jaja, nu tar byråkratin över så får vi se vad som händer härnäst.
Heja, heja hyresgästföreningen. Aj lööv jo!


På tal om gröten...
Imorse gjorde jag gröt med mer salt och i micron. Den blev för salt, jag var tvungen att spotta ut och slänga. Haha. Sen gjorde jag en ny omgång. I micron. Den blev bra och jag skar bananer och blandade i, och socker. Jag skulle nästan kunna dra mig till att säga att den var god. Nästan. Men det är fortfarande det där med sockret alltså... Men bananer i var en höjdare. Och vad mätt man blir, man står sig ju jättelänge och om det inte hade varit för smaken så hade det varit perfekt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback