OS-marodören.

Ok. Jag gillar inte sport. Det är inte direkt det att jag ogillar det men jag gillar det inte.
T.ex igår när jag kom in till dramahuset efter lunchen sa Elie:
"Anja fick brons" som om det var något jag hade undrat över.
"Jaha, i vadå?" sa jag då förstås
"Störtlopp." Ok. I n t e r e s t i n g. Inte.
Det har hänt ett flertal gånger när vi suttit och jobbat i vårat produktionsrum att Teo stått och lyssnat på radion och jag kommit in och helt demonstrativt sagt:
"Ni får flytta radion till köket för jag kan inte koncentrera mig om den ska vara på." (Tänk er den meningen sagd av en unge i trotsåldern.) När de sedan gått för att titta på teve i ett av internathusen sätter jag lugnt på en skiva med bra musik på stereon och jobbar vidare utan att ta någon som helst hänsyn till om de andra blir störda. (Då får dom väl säga till.)
En annan gång tittade Teo på klockan och sa:
"Jaha, ska vi sätta på radion och lyssna på curlingen nu då?"
"I såna fall kan ni väl ta med er radion upp till köket?" Sa jag.
"Jag vill också lyssna på curlingen..." Viskade Malin till Teo.
Denna gången backade Sara upp mig, hon är ungefär lika sportintresserad som jag. Fast lite mindre. I tisdags sa hon t.ex undrande:
"Vad är det för sportarrangemang som pågår nu?"
Från hela rummet fnissande.
"OS" Säger någon. "Vinter OS"
"Jaha, ja, jag har börjat känna mig så trygg i den här gruppen nu att jag vågar fråga, jag har inte vågat fråga någon innan." Säger Sara syrligt.
Även denna gång slutade det i alla fall med att Malin och Teo och några till lunkade iväg till ett internathus för att titta på teve medan vi i lugn och ro kunde lyssna på musik.

Jag har också tänkt på sporterna. Jag menar: skidskytte, nån slags skidstafett? Vad är  det för låtsassporter? Vem har hittat på dom? Det finns säkert fler exempel som jag inte upptäckt än. Men då kom jag iaf på lite nya sporter.
Konsthockey- Man åker konståkning och på en given signal ska man skjuta så många straffar som möjligt innan signalen ljuder igen och man fortsätter med konståkningen.
Alt: Man åker konståkning med hockeyutrustning på, man får så här, vahettere, knuffas å sånt?
Här är en gren till Sommar OS.
Simdans- Man simmar två längder, sen upp och göra en liten danskombination och sen i igen och simma några längder. Det är både tiden och dansutförandet som räknas.

Sen undrar jag också varför man i sportsammanhang säger kvinnornas förnamn när man pratar om dem, men männens efternamn. Undantaget  Zlatan, som ju är- invandrare.
Är inte det lite... Förminskande?


Kommentarer
Postat av: Sofi

Håller med dig. OS suger, särskilt vinter OS!!!! Varför vill man titta på en massa män o kvinnor som åker runt på skidor i fula trikåer??? Ett stort mysterium för mig...
puss!

2006-02-16 @ 15:25:50
Postat av: Bibbi

Jag håller med! PEACE - vi ska till mååånen =) Håller helt med dig om alla ikeas prylar, jag är nog mest bibbi snurr. Coolt! Undrar just hur ditt påslakan skulle se ut? Linnea...? KRAM, till dig från mig!

2006-02-16 @ 15:55:58
Postat av: Mamma

Älskade lilla gumman, eller "hönepönan"! Jag älskar dig och dina bröder, och er far, hunden och alla katterna, lilla huset i Slöinge och själva livet.
Det är faktiskt ganska skönt att ha blivit så här "stor", så att man slipper en massa undringar om livet i framtiden eller livet i synnerhet.
Har jag glömt att en enda dag tala om för dig att jag ÄLSKAR DIG, så gottgör jag det nu!!!
På tal om OS så kan väl vi i alla fall såsom HV-supporters vara glada för att vi i OS-laget har två spelare. Stefan Livh i mål och Hannula?,någonting.
OS för övrigt, en månad när ingen är riktigt som man trodde att de skulle vara, men sen är det över, i alla fall de närmaste fyra åren.
Bulla flyttar i morgon. Synd om hon blir ensamt husdjur. Nancy, ny matte, lovade att hon ska bli mycket älskad. Är inte hemma när hon ska bli hämtad så jag hoppas att pappa kan se skillnad på en han och en hon.
Det är underbara kattungar vi ger bort den här gången, också.
Thoth har börjat "prata",kommer och vill vara med, kela och klättra upp i knät. Bast kommer att tycka att det är underligt men väldigt roligt.
Som det är,
ÄLSKAR DIG!
Pussa och krama Henning och var rädda om er!

2006-02-17 @ 00:00:59
Postat av: Lisa

Jag bara måste skratta åt din blogg!! Jag är nästan nära att man kan kalla mig för sporthatare. Folk i min omgivning säger likadant till mig som till dig. "Anja Pärson tog brons/silver/guld" och jag tänker: Jaha...OCH!!??

Eller att dom bara MÅSTE se curling, skidskytte eller hockey. *suck*

Det värsta är att jag prenumererar eller betalar för Canal Digital. Och där har dom sport!! På filmkanalerna!! Ursäkta, men det tycker jag är skitdåligt. Räcker det inte med alla andra sportkanaler som finns liksom??

Ha en bra lördag!
Kram Lisa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback