Sedermera Bastet och Thoth och inte egoism.

Nu skriver jag igen även fast jag för ett par timmar sedan lovade att utebli med ointressanta inlägg i bloggform. Men jag måste! Jag pratade med mor och far innan och...
Vi har äntligen blivit med katt. YES!
Vår Bast har nämligen blivit så uttråkad på senaste tiden att hon börjat anfalla oss och sedermera (jag vet inte ens om man kan använda sedermera här, hittar det inte i uppslagsboken på internet och är för lat för att gå två meter till SAOL i bokhyllan, skit samma) till och med våra ansikten (!) när vi ligger utslagna efter en lång och hård vardag i tevesoffan (det var första gången i mitt liv jag skrev TV- teve) .
Mamma och pappa meddelade nyss att de som skulle ha en av de två kattungarna ville ta honan, och då har vi bestämt oss för att ta hanen. Vi ville nämligen inte ha en hona till (inbillar mig att en XY går bättre ihop med en XX istället för en XX till en XX så att säga. Brudar kan vara bitchiga mot varandra.) och därför har det varit några veckor i "väntans tider" innan de där andra bestämt sig för vilken kisse de ville ha.
Jag inbillar mig att det kommer att bli lugnare med två, för oss i alla fall, men det kan ju även bli krig.
Vi har i alla fall kommit på ett namn.
Thoth.
Musikens gud. Skapades genom ljud. Vi tyckte det var mycket passande när vi letade efter egyptiska gudanamn i anknytning till Bastet (de positiva energiernas gudinna, avbildas som en kattkvinna, dotter till Ra) och H stod bredvid datorn provspelandes den nyinköpta (i dag) gitarren. Vad kunde passa detta hem bättre en en liten musikgud?

Mamma sa också att jag inte fick vara egoistisk. Det var bra. Hon är klok, min mamma. Ibland kan jag behöva en tillsägning. Det händer alldeles för sällan och ibland stiger jag mig själv åt huvudet.  
Jag ska dela den största rollen med Sara, vi ska köra varannan föreställning, och varannan föreställning ska vi sköta ljud/ljus. Och vi ska göra det jävligt bra.

Inte vara egoistisk...
I N T E  V A R A   E G O I S T I S K ! ! !

Tänk på det ni. 

gitarrsex
Här är förresten en bild på den nya familjemedlemmen, som jag för övrigt hittade i sängen. Borde jag bli orolig?



Kommentarer
Postat av: Katthemmet

Hej lilla gumman!
Kunde inte låta bli att skratta lite. Tror inte att Henning vill dela säng med fler än han redan gör. Han har ju redan delat säng med dig och Elvis länge nog. Hans nya "kamrat" får nog plats bland de andra lika fina kompisarna.
Själv har jag fått dela vår säng med "Grådan" sen du gav honom till pappa.Det är lugnt, för vi har gott om plats.
Vad tror du att "Flodis" tycker som ligger där och väntar på lite värme i ditt flickrum?
Underbart att Bill, eller numera Thoth får komma till er. Bulla flyttar nästa vecka. Sedan är det slut med kattfabriken i Slöinge. Bumbi är för gammal och de enda uppvaktarna hon har nu, är sina egna söner. Det har vi själva sett nu.
Nu får någon annan leverera katter till dem som behöver dem.
Du är bäst! Men om man är bäst så gör det inget om man delar med sig lite.
Älskar dig!
Mamma

2006-02-10 @ 23:49:14
Postat av: Katthemmet

Ps
Varför står det "Linnea är bajset"?
Var snäll och förklara!
Ds

2006-02-11 @ 00:03:33
Postat av: Linnea.

haha. mamma, det är en översättning av "linnea is the shit" som betyder ungefär att "jag är grejen" liksom. linnea is the shit står det ju för övrigt på min Ipod, haha.

Postat av: Nedläggningshotade kattfabriken i Slöinge

Fattar fortfarande ingenting. Lika lite som jag förstår varför "suger" har en negativ betydelse.
Behöver nog många och långa förklaringar.
För övrigt var det gulligt att se hur generad din äldste bror blev när jag berättade att du tycker att du har lika snälla bröder som jag har. Och Anna sken med hela ansiktet och om det är möjligt, med hela kroppen också.
Tänk, vad lätt det är,
kärlek och omtanke får oss att må så bra!
Älskar dig idag också och alla dagar!
Puss och kram !
Mamma

2006-02-11 @ 22:18:34
Postat av: Angelica

Du skall definitivt oroa dig. Kvinnan kan lätt bli utbytt mot ett instrument. Och vem fan vill inte ha många strängar att spela på?!

2006-02-13 @ 14:42:20
URL: http://bibbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback