Teateröverdos?

När det är sol så blir jag sådär barnsligt lycklig på något vis. Genuin lycka liksom. Så var det i förmiddags, underbart härligt! Sen gick vi in på en mörk teater och har stannat där hela dagen. När jag kom ut var det mulet, men det var ändå en härlig fredag!
I går såg vi Lars Noréns "Terminal" på Inkonst, två pjäser i en. Fantastiskt bra var det. Men den första var absolut bäst. Och Inkonst har fått nya superfina lokaler i Mazettihuset. Sen tog vi en öl, var liksom tvugna att pigga upp oss litegrann. Det hjälpte.
I dag har vi alltså varit på Bryggeriteatern och sett scenskolefyrornas egna projekt. Fyra stycken deprimerande pjäser såg vi, eller tre, en var sötrolig. Men alla var väldigt, väldigt bra.
Nu tänker jag minsann inte se mer teater förrän på måndag!
Jag är såå trött på att sitta och har liksom träsmak, om man säger så.

Vi har bestämt pjäs till slutproduktionen nu, och fått roller, och har ett preliminärt premiärdatum. Pjäsen är bra, rollen är bra och premiären lär väl också bli bra. Kan jag tänka.

Gud, det känns som att jag bara skriver inlägg här som är som "Hej dagboken! Idag har jag..." Fy! Vad tråkigt, jag får sluta med det och börja skriva igen när jag har något vettigt att säg. Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback