Visa vid vinterdepp.

En arg-och-depp-men-jag-vill-bli-glad-igen-låtlista:

Små lätta moln- Pugh Rogefeldt
Älgarna demonstrerar- James och Karin
Ingen kommer undan politiken- Marie Bergman
Trasdockorna- theme
Dunderklumpens sång
Jätten Jorms sång
Rosa skola vi dansa- CornelisVreeswijk  
Min tanke är fri- Cornelis Vreeswijk

De två sista ger mig förresten härlig fredagskänsla från när jag var liten och mamma dansar runt och sjunger. Och det var Cornelis på högsta volym. Eller Vaya Con Dios. Eller Wilmer X.
Det är rätt otroligt att jag fortfarande kan alla texterna på Vildhallonskivan med Cornelis, trots att det var många år sen.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jag har en hel skiva med James och Karin. Dom är lite av mina favoriter skulle man kunna säga. Gillar deras hits som "Sagan om Stefan" och "Jag vill ha vitaminer". Djupt*

Postat av: Alex Kristoffer§on

hej, såg att du lyssnar på dunderklumpen... udrar bara om man skulle kunna få dunderklumpens sång och jätten jorms sång av dej...?...om inte vet du var jag kan få tag i dem? har letat länge nu...

tack// Alex Kristoffer§on

2006-07-12 @ 17:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback