Well oh well.

Sportlov.
När man är vuxen och har sportlov vill man helst inte säga det. När man är vuxen och har sportlov tillsammans med sin sambo vill man helst säga: "Ja, jag går på folkhögskola och han är läääärare så han har lov!" ganska ofta. Liksom. Annars känns det rätt ofta som att man fortfarande går på gymnasiet. Då får man mindervärdeskomplex av någon outgrundlig anledning. Jag borde inte få det eftersom folk hela tiden tycker att jag ser så jävla gammal ut fast jag bara är tjuett. Då borde det vara ganska najs att känna sig som sjutton. Men det är det inte.
När man struttar runt på stan helt omotiverat klockan elva en vardag känns det som att man är fjorton och skolkar från mattelektionerna. Fast skillnaden är att man har mycket mer pengar att göra av med.
Och det har jag gjort den här månaden. Slösat pengar! Eller slösat och slösat, men februari är ju faktiskt så kort så då hinner man köpa kläder för alla sina pengar innan man svälter ihjäl. Jag har 300 kronor kvar på kontot nu. Ojdå. Jag köpte kläder för 650 spänn igår. Ojdå. Men det var faktiskt två koftor (mycket användbart) och en svart pennkjol (kommer troligen att användas mycket, mycket sällan, men det är ju såå snyggt). Jag tror jag har köpt kläder för flera tusen den här månaden. Bara det att jag inte kan komma på vad jag skulle ha köpt. En sjal på Åhléns vet jag att jag köpt... Men vad mer?
Nu helgen:
Sportlovet inleddes med ett glas vin och middag hemma hos Sanna. Sedan bar färden av till stammishaket Sapla där vi träffade Karl Axel, 85 år. Mycket intressant. Sedan kom Andreas och Evelina och vi blev fulla.
Bakfulla blev vi igår, lördag, men jag och Henning gav oss tappert ut på stan för att köpa undanlagda kläder, alkohol, ett alldeles sprillans Rappakalja (mitt favoritspel all times) och en pizza på California Pizza Slice. Sedan åkte vi hem, åt pizza och sov i några timmar. Sedan lagade JAG mat (fantastiskt jag vet, det är verkligen värt att nämnas) och det blev en schysst svamp och ärt och kikärtsrisotto. Gul var den. Det var gurkmeja. Och vin var det i till och med. Den åt jag och Henning och Andreas och så tittade vi på backhoppning och skrattade en stund åt folket i melodramifestivalen innan de andra kom och vi kunde sätta igång med Rappakaljandet. Jag vann inte.
Idag skall jag ringa till jobbet och påminna dom om mig så att jag har jobb i sommar, jobbigt vore annars eftersom jag inte sökt något annat jobb.
Och sedan bär det av till möllan för att skriva på papper om byte av lägenhet! Tjohej!
Sen kommer Sanna med en hyrd film och till det ska vi anjuta morotstavar och dipp. Kanske även Coca-cola?

Resten av lovet skall gå åt till att umgås med vänner,  t a   d e t   l u g n t . . . åka hem och sedan komma tillbaka med en katt till.
Loven är väl anledningen till att man går i skolan, som Pippi sa?    

Förresten, matchen i hockey mellan Lettland och Sverige igår slutade med 6-1 till Sverige. Tja, de stackars letterna hade det sannerligen inte lett. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHAHAHA!

Kommentarer
Postat av: sofia

hahahahhaaaaaaaaaa! you crack me up bejbi! Blir nog inget jobb i veckan förutom lördag då, men det är rätt skönt...kanske att nån kan bli sjuk en dag iaf, jobb en heldag hade ju varit rätt bra...men mina finanser ser faktiskt stabila ut! SÅÅÅ SKÖÖÖNT! jag har så det räcker en bit inpå juli åxå! så fortsätter jag jobba lördagar nu så kanek kanske det kan bli nån festival i sommar till och med! :) kyss o hej!

2006-02-19 @ 17:13:24
Postat av: Linn

JAG VILL OCKSÅ HA SPROTLOV. Fuckin jävla DI har inget sånt. Skit också.
Och vad fan är en pennkjol?

2006-02-20 @ 13:10:32
Postat av: Emma

Hej Linnean!
Synd att jag var borta i helgen annars hade spelkväll varit najs. Vi får ta det någon annan dag. Vi ses alldeles för sällan. Du kanske har lust att komma till Lund på en fika, eller jag till Malmö nästa vecka? puss

2006-02-20 @ 15:55:22
Postat av: sofia

jag ljög om mina finanser lite...skrev fel faktiskt...juni...pengarna räcker en bit in på juni inte juli såklart! nu ska jag ringa dig!

2006-02-20 @ 19:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback