Dravel.

Det är 2006. Jag är 21 år.
Tjuett. Någon frågade mig häromdagen. "Tju, eh, tjuuuu...ett." Svarade jag.
Jag behövde bara skriva det som nån slags bekräftelse på något som ännu inte sjunkit in. Detta året ser mindre spännande ut ju längre tiden lider, även om vi bara kommit till mitten av första månaden. Men det är fortfarande fantastiskt för att vad som helst kan hända.

Jag har träningsvärk i precis hela kroppen. Petar man på ett ställe så har jag ont där. Fram på axlarna, det har jag nog aldrig haft, underarmarna, magen, tja överallt! Jag tror att jag till och med har träningsvärk i händerna! Efter bara en vecka i skolan och andra aktiviteter. Fyspasset idag var en riktig plåga eftersom min kropp var totalt utmattad och trött och jag kunde knappt röra mig för jag hade så ont överallt, inte ens solhälsningen gick att göra, fastän jag trodde den skulle vara skön och uppmjukande. Men jag tog mig igenom det. Och så ska jag bli nyttig och gå ner en sådär fem sex kilon, det gör jag skitfort, bara jag slutar äta så förbannat mycket. Jag har bra ämnesomsättning förstår ni. Men först ska jag berömma mig själv med en påse djungelvrål, som jag i vanliga fall undviker främst för tändernas skull. Mina fluortabletter tog dessutom slut i går. Skandal!

I skolan läser vi pjäser till slutproduktionen. Har väl gått igenom en sisådär tjugo idag och har väl ungefär tjugo kvar. Av de tjugo var det en som verkade lite intressant. Det finns en jävla massa skitpjäser. Jag förstår inte varför folk skriver dåliga pjäser. Men just i dag har jag inte överseende med mycket. Jag tror fortfarande att "Sårskorpor" av Maria Blom (Masjävlar) är det bästa alternativet och egentligen det enda. För mig. Den är så fruktansvärt fantastiskt sjuuukt bra.
I övrigt skall vi åka till Ryssland på internationell teaterfestival. Det ska bli skitball. Nedanför Uralbergen i södra Sibirien är det. Så jäkla häftigt! Det fanns kanske en möjlighet att åka transsibiriska järnvägen dit, en bit i alla fall. Häftigt häftigt ska det bli.

Vuxen som jag ju är nu "på riktigt" (påstår dom) får jag ju uppdatera er på fondfronten, den har gått upp med 99 kronor! Wehei! Fonder är ballt.

I morgon blir det leta present till Soffan och pjäsläsning och vindrickning. It´s friday!

Hello Saferide är nog det bästa som hände svenskt musikliv 2005.

Sam och Chris! När kommer ni hem?


Kommentarer
Postat av: Linn

Du. jag har också köpt den däringa hello saferide, efter en spelning med dem på Ladyfest. det var fan i mig så fantastiskt. Nu ska jag tänka på dig när jag lyssnar på dem hemma.
puss love you.

2006-01-20 @ 14:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback