Fredagen den 13:e.

Väntan, väntan, väntan. Jag vill ha min Ipod! NU! Jag har inte ens fått det bekräftande bekräftelsemailet. Men när jag går in på applestore och kollar beställningsstatus står det att grejerna skickas när de finns. Typ. Jag vet inte ens hur de levereras. Med bud? Hur går det till? Måste jag vara hemma varje dag när jag tror att de kan komma? Och när jag ringer kundtjänst är det på engelska! Och jag är nykter den här tiden på dygnet och vill helst inte förudmjuka mig med att snacka engelska. Jag vet att jag är ganska bra på engelska men kan för allt i världen inte komma på vad "bekräftelsemail" och allt vad det är heter på engelska! Jag får ha förtröstan. Liksom. Och vänta. Alla ni som känner mig vet att jag inte är särskilt bra på att vänta. Det är kanske till och med det jag är allra sämst på. Förutom matte.
Förhoppningsvis kommer Ipoden innan januari är slut. Innan jag måste åka långtåg till Göteborg.

Jag har en sak till att vänta på. Jag ska få Hennings gamla (egentligen ganska nya) telefon och den är operatörslåst till Comviq, så jag beställde en upplåsningskåd för 350 spänn. Som jag inte har hämtat ut, för man måste ha ett comviqkort i mobilen för att kunna låsa upp den. Suck. Så jag hoppas att det fortfarande gäller att om man inte hämtar ut den så skickas den tillbaka och man behöver inte betala.
I vilket fall som helst så beställde jag igår ett abonemang från comviq, Comviq Knock Out Limited Edition (herregud), och skrev att de skulle "portera" mitt gamla nummer från Telia, vilket betyder att jag alltså får behålla mitt gamla nummer. Men, men porteringen kan inte ske förrän 14 dagar efter jag fått SIM-kortet eftersom ångerrätten löper ut då. Och det är ju ganska bra, egentligen. Det är bara det att SIM-kortet inte funkar förrän efter de fjorton dagarna, så jag kan alltså inte sätta in kortet i nya mobilen för att kolla om den ens fungerar, den har nämligen vart på lagning och garantin har nyligen gått ut. Men comviq meddelar glatt att "Tills dess kan du använda ditt gamla kort!" Ja, och med det min gamla telefon eftersom den nya är operatörslåst. Och inte kan jag stråla över min telefonbok till den nya heller eftersom mitt gamla kort kommer dö när nummerbytet väl sker. Enfaldig som jag är trodde jag att jag skulle få ett tillfälligt nummer från comviq under väntetiden. Men icke.

Jag får ju magsår för mindre. Och inte ens det kan man hävda längre och slänga sig med lite då och då eftersom det nu är vetenskapligt bevisat att magsår skapas av en bakterie och inte av stress. Attans.

Grannarna plågar mig som vanligt och verkar bygga en kopia av kanske Turning Torso ovanför och de skriker och bankar i elementen och herregud, barnen måste ju iaf gå i skolan?! (Själv, går jag ju i skolan men är "ledig" idag eftersom vi bara läser manus) Såå, jag sätter på hög musik för att kunna tänka och det funkar men ibland hade tyst också varit bra. Men just nu funkar hög musik väldigt bra.

Ta det lugnt denna otursföljda(?) dag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha, jag läste stycket om mobilen två gånger och fattade verkligen ingenting. Det blev lite för abstrakt för min del... ;) Puh! Lycka till med det där. :P

2006-01-15 @ 03:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback