A hard days work.

Så sitter man här.
Funderar på dagen som gått.
Tänker att man känner sig rätt ball ändå när man kör omkring i den blåa bussen där det står "Falkenbergs kommun" med stora vita bokstäver på.
Det är märkligt. Det är ju rätt töntigt egentligen. Men det är väl bara känslan av att ha tjänstebil som är ball.
Då kan man bara gissa varför poliser är som dom är (ibland). Det måste ju känna superballt att åka omkring i en polisbil. Särskilt när man gasar på där man inte får. Bara för att.
Har förstått att jag blev otydlig i överklagandebrevet. Får ändra lite till. Annars väldigt tydlig och nogrann.
Skall tvätta, men måste vänta på att päronen kommer hem så de också kan samla ihop lite tvätt. Annars känns det så onödigt.
Mor och far har köpt landgång från Glommens fisk till mig. Det var snällt.
Det var min onsdag det.
Slut.

Kattrapport: Katterna kommer troget in varje kväll när man kallar på dom. Igår kom dock Thoth tuggandes fradga. Det var obehagligt men läget stabiliserades snabbt. Idag är han helt återställd enligt säkra källor. Thoth uppskattas tyvärr inte av de andra katterna i hushållet man har enligt ryktet "det coolaste halsbandet av oss alla", detta uppger en anonym avgiftslämnare. Bast håller sig mest i skymundan. Katterna rapporteras sova i mattes säng varje kväll och natt, vilket ibland resulterar i ojämna sovtider för matte. Hade matte kunnat hade hon flyttat hem Thoth till stan, "där han trivs bäst", säger en något uppgiven, men samtidigt hoppfull matte som vill att hennes katt skall börja uppskatta landet. Men som man säger; "alla snubbar vill ju vara katt, för att en katt är alltid katt, ja katt för sin hatt". Tänk på det i sommarvärmen, gott folk.

Kommentarer
Postat av: Soffanpoffan

Hälsa Thot att jag saknar honom... o Bast... o hälsa deras matte me när du ändå e igång...saknar henne med... jättemkt..

Postat av: New kid in town

Yello! Titta, jag har skrivit FLERA inlägg i min nya blogg! Det står jättefint om dig i det senaste, jag blir så rörd av mig själv! Kärlek!

2006-07-12 @ 23:18:20
URL: http://tofujunkie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback