Kära dagbok.

Idag har jag jobbat.
Och fått ont i ryggen.
Ikväll skall jag äta lasagne och gå ut med hunden, för jag åt typ sju gifflar från Pågens på jobbet. Gifflar från Pågens kostar 20 kronor här men bara 15 i Malmö. Det beror på att Pågens ligger i Malmö. Det sägs att alla goda ting kommer från Malmö. Det tror jag på.
Imorrn skall jag titta på Stina och Sandra när de spelar cello och piano och sjunger i Vessige kyrka. Det skall bli kul. Men inte andakten. Fast det kan säkert vara nyttigt. Men inte för ryggen.
Fast jag är inte troende.
Jag tror bara på spöken och på kärleken.
Fast det kanske är samma sak?
Men inte för mig.
För mig är tron på "gud" bara för de svaga. De som behöver tro. För att överleva.
De som behöver tro att världen är bättre än vad den är, för att orka fortsätta.
Men det får man inte säg.
Men jag känner väldigt många fina troende människor. Som Sam och Chris och Patrik. De kanske är så fina för att de tror?
Men religion förstör så mycket.
Tänk om alla bara kunde förstå att det är samma gud de tror på? Tänk vad bra det skulle vara då?
"Tjena. Vi är alla kompisar och alla lika mycket värda och alla sprungna från samma frön och vi tror på samma gud, fast på olika sätt."
Det skulle vara fint. Eller så kan man tro att världen skulle vara bättre utan oss människor, det tror jag. Folk säger att jag är pessimist.
Det kanske jag är?
Optimister lever längre sägs det.
Det skiter jag i, så länge jag har kul.
Tack och hej- leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Soffanpoffan

Yo Puss! Pusselipusselipusselipuuuussss!

Postat av: Mikael

Dom är jobbiga på det här stället. Har upptäckt att man har typ en prövomånad sen blir man bas medlem, när man är basmedlem så kan man inte ändra sin blogg's utseende mer. Antar att du har bas? Kolla det. Om du har det kan du inte ändra utseende. Tack, fast bilden har jag snott som bara den och gjort om bara lite. Vad händer i Fbg? Missar man nåt? Ha det fint. yo

2006-07-10 @ 23:42:20
URL: http://mikaelsklagotext.blogg.se
Postat av: Danne

Nuff wit yo bad mind gal! Me aint no fussing wit religion, yo just gotta stay tru and firm. Dont throw no corn. Every day yo should sing yo psalms and give thanks. CHANT to his imperial majesty haile selassie I the king of kings and lord of lords! Hail the conquering lion of the tribe of Judah cause the conquering lion shall BREAK EVERY CHAIN! Satta massa gana!
Bloodclaat!

2006-07-11 @ 08:17:15
URL: http://garabedian.blogspot.com
Postat av: Daniel

För de svaga? Eller för de som inte har något annat val, kanske?

2006-07-12 @ 08:08:35
Postat av: Linnea.

jadu, det vet man aldrig. man vet aldrig vem som har rätt. det har nog ingen. till dess får alla tro vad de vill. bara de inte krigas.

2006-07-12 @ 18:09:58
URL: http://philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback