En kreativ dag.



Tre nöjda brudar efter dopp i hav.

Jag skulle vara kreativ och få tiden att gå idag. Jag plockade upp symaskinen. Läste bruksanvisningen och hade efter en halvtimma lyckats trä tråden. Hade bunkrat upp med mina samlade syprojekt. Skulle sy gardiner, sy in tröjor och byxor, vara kreativ helt enkelt! Jag klippte av ett par byxor en bit och skulle börja sy. Jag hann sy tio centimeter innan symaskinen började ryka och hotade med att börja brinna. Blev således smått hysterisk eftersom jag använt skiten en gång, sedan har jag lånat ut den och skulle idag sy första gången sen jag fick tillbaka den. Har dom kört slut på den? Man vill inte anklaga sina vänner. Men tyvärr?

I alla fall så kom Henning lägligt hem med blommor och chocklad och presenter han fått från kidsen, mycket gulligt, jag blev på bättre humör och så gick vi ner i källaren och fyndade en fd. jättefin byrå som var målad i en hiskelig färg! Den släpade vi upp och så målade jag den vit. Fin blev den och kreativ fick jag vara! Mycket nöjd. Sedan gick vi ut och shoppade snapsglas till midsommar och öl till fotbollen ikväll.

Storstädningen har fortfarande bara kommit halvvägs sen igår. Vi började väldigt ambitiöst med motivationen har dalat en smula. Köket och badrummet tog trots allt två och en halv timma. Man blir rätt trött på att städa då. Men vi har möblerat om lite i vardagsrummet idag.

Kreativa, var ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback