E*n z**i d**i - n**i p*****i.

Nu blir jag så jävla trött på poliserna.
Sitter och äter frukost och läser tidningen i vanlig ordning.
För andra dagen i rad läser jag att polisen måste ta tillbaka uppgifter som de tidigare gett ut. Jag vågar nog påstå att polisen säger en sak, och hoppas innerligt att det skall vara på det sättet, för att spä på meningsskiljaktigheter och vissa redan spända relationer i samhället.
SUCK!
Igår läste jag att  de djurättsaktivister som polisen hållit häktade sedan slutet av maj blev frisläppta för att den livsfarliga syran dom hade haft i sin lägenhet bara var tapetklister som dom använde för att tapetsera sitt kök. Jag menar. Hallå!
Såklart. Människor tycker redan illa om djurättsaktivister. Det här var ett perfekt tillfälle att spä på fördomar om dom. Jag menar, fördomar är det ju uppenbarligen. "Hjälp! De har syra i tapetklisterburkar, bredvid tapeter, min slutledningsförmåga är inte särskilt bra! Ta dom tillfånga!"
(Och det där mina damer och herrar, det var mina fördomar!)
Gudars skymning.

Idag läser jag att mordförsöket som var natten till söndagen då (polisens förklaring) några försökte köra över några andra efter att de bråkat på möllevångstorget för att ett gäng hade på sig sveriges landslagströja (ni fattar va? svensk tröja + provocerad invandrare = många arga svenskar ) inte alls stämmer. Polisen har nu lämnat över ärendet till åklagaren som säger att det inte finns någonting som pekar på att det skulle vara ett motiv över huuvudtaget. Annat än, då förstås, att polisen såg det som ett jävligt bra tillfälle att få den stora massan att tycka lite mindre om invandrare. Det är ju ingen nyhet direkt att det finns främlingsfientliga poliser i skåne. Inte heller att främlingsfientliga partier som t.ex. skånepartiet tar sig framåt. Jag menar, skånepartiet är ett stort jävla skämt! Folk är dumma i huvudet, jag kan inte se det på nåt annat sätt. Och vad passar då bättre än att lura den stora massan och genom lokaltidningen sprida falska rykten om redan utsatta och ofta illa omtyckta grupper i samhället?
Är jag bara en jävligt stor konspirationsteoretiker eller känns allt det här ganska misstänkt?

I helgen var jag dessutom nere på stan och såg en liten demonstration med ungefär 100 pers tåga förbi. Osynliga partiet, sa Henning. Jaha, sa jag. Det var bara det att demonstrationståget var följt av 7 (!) stycken polispiketer fullproppade med poliser. Överallt runt möllevångstorget stod det dessutom polispiketer utstationerade. Vad tror polisen att dom ska göra? Kravalla lite för skojs skull? En gång, har en medlem ur osynliga partiet krossat en ruta på arbetsförmedlingen, men jag tänker att det knappast behövs sju piketer fulla med poliser för att stoppa det?
Hela grejen gjorde mig vansinnig och jävligt, jävligt provocerad.
De säger att det inte finns resurser, men när det väl gäller, då kan dom minsann! Och det kallar jag för jävligt mycket f e l p r i o r i t e r i n g a r.

Så, vad ger den testosteronstinna polisen rätt att häva ur sig precis vad de tror har hänt, eller vad de hoppas lite på ska ha hänt? Det spär bara på okunniga och farliga åsikter.

Tänk lite först för fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback