Helgens bravader.

Hm.
Nu får Sofia och övriga snart komma hem från Hultsfred tycker jag.
Tur att de inte har nummerpresentatör, för då skulle de tro att jag är galna vännen från landet som inte fattar att folk inte är mer hemma bara för att man ringer var tredje minut.
Jag vill ha rapport från Hultsfred och backstageområdet. Sms:et jag skickade till henne i fredags kan ju inte misstolkas: "Vilka band har ni sett/hånglat med?". Så det skall bli intressant att höra.

Helgen har varit bra.
Fredagen inleddes med oväntat (nåja, satt på bussen till ÖG för att hämta Sannas arbetsprover när broren ringde och sa att "hej, jag är hos dig om tio minuter!" Hoppsan, tänkte jag, det hade jag glömt, och hoppade av bussen mitt i ingenstans och återvände hem) besök av storebror och det var himla kul. Kvällen fortsatte med Malmö Symfoni Orkester och kidsen från Cirkus Cirkörs gymnasieskola tillsammans med Teo och Susanne, som absolut inte kunde hänga efteråt för det var fotboll (det är ju alltid fotboll nuförtiden!) på teve. Det var i alla fall bra och fint.
Sedan gick jag hem och var alldeles ensam till Erika kom till min undsättning. Det blev skitsnack och alkohol på balkongen. Det var myyycket trevligt! Sedan gick vi på fest och vid tretiden blev det återigen balkongen med varsin falafel som sällskap. Sedan insåg vi att vi var alldeles för onyktra för vårat eget bästa och drog oss tillbaka.

Igår kom Hennings syster med man och mans bror på besök, de skulle på bröllop så tyvärr hann vi inte umgås mer än ungefär en timme igår och två timmar idag. Det var trevligt, men kort, precis som brorsbesöket. Det får bli mer en annan gång. Helt enkelt. Kvällen var lugn med konsert återigen på pildammsteatern med Östblocket. Mycket bra var det.

Idag har det inte hänt mycket. Jag har snart läst ut en bok, spännande men jobbig. Typ som de där två evighetstimmarna på Titanic, ni vet, där det bara är jobbigt och vatten?

Nu ska jag försöka ringa Sofia igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback