Midsommar!

Nu ska det firas midsommar i stan med blandade känslor. Men humöret är på topp och på torget fanns billiga jordgubbar och det ser lovande ut. Balkongen skall möbleras om så vi får plats 7 pers. Man kan ju faktiskt inte fira midsommar inomhus! (Svennevarning!) Jag har skrivit ut snapsvisor så vi ska leka vuxna och igår fick jag stå i kö utanför systemet.  Cornelis "Vildhallon" på högsta volym och fixa och dona. I like!

Eftersom tekniken inte tillåter (eller snarare sagt att tekniken inte samsas med mina föräldrar) kan jag inte publicera en bild på min mamma som just i detta nu sitter och binder kransar där hemma. (Gud, vad jag kommer sakna kransen, jag har alltid haft krans på midsommar! Jag har i alla fall en plastblomma som jag skall försöka fästa i håret, haha!)
Anyway. Här är en bild från midsommar för två år sen, dvs 2004.

mamma

Såhär ser det ut när morsan gör kransar. Organiserat kaos.
Härligt!
Glad midsommar på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback