Svenska flaggans dag.

Vi firar Gustav Vasas kröning och Regeringsformen. (Tjo!)
Man får ingen tidning. (Det allra värsta med röddagar enligt mig.)
Sveriges största bidragstagare är i stan. (Knugen.)
Ingen vet hur man firar nationaldagen. Det finns inga traditioner. Ska vi hitta på egna traditioner? Jag vet! Vi kan äta köttbullar, prinskorv, ägg och sill kanske? Det är ju ganska originellt? (Inte mig emot, dock.)

Själv sitter man bakis framför datorn och väntar på bättre tider. Jag vill göra våfflor. Jag ska göra våfflor, senare. Jag skall även åka för att bli klippt, senare. Jag skall även sammanställa en CDskiva med bilder från skolan och bränna till alla i klassen och ge bort. Senare.

Just nu, däremot, skall jag äta en Calippo!

Och avslutar med lite svensk nationalromantik.

Nu grönskar det i dalens famn,
nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd
i vårens glada tid!
Var dag är som en gyllne skål,
till brädden fylld med vin.
Så drick, min vän, drick sol och doft,
ty dagen den är din.

Långt bort från stadens gråa hus
vi glatt vår kosa styr,
och följer vägens vita band
mot ljusa äventyr.
Med öppna ögon låt oss se
på livets rikedom
som gror och sjuder överallt
där våren går i blom!


För den tycker jag är fin. Den vill jag ha på min begravning för den är så fin. (OBS! Förtydligande: Jag planerar inte att dö.)

Förresten, jag hade fått det senaste viruset skickat till mig på min mail, jag är såå het!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Svenska flaggans dag eller inte, jag gillar iallafall att du är en rymdcowboy och inte bajs. För övrigt tycker jag att det skall ätas surströmming på nationaldagen!

Postat av: Linnea.

det tycker jag med!

2006-06-06 @ 17:34:10
Postat av: Bibbi

TACK TACK! Så hemskt mycket för den fina skivan med alla bilder. Nu är allt slut. Trist! Men vi will keep update ju! Massor av kramar till dig, min speleman i täten*

2006-06-09 @ 22:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback