Jetlag.

Igår bestämde jag mig för att det skulle vara dags för vårjackan idag. Men imorse när jag vaknade såg det ruskigt ut så jag tog vinterjackan. När jag öppnade dörren undrade jag vad som hänt. Jag hade visserligen slängt en blick på termometern innan jag gick ut och tyckte den visade misstänkt många plusgrader.
Det verkar som att våren bönhört oss och äntligen börjat ge sig till känna. Den kom med sommartiden istället för vårdagsjämningen. Det har varit runt tio grader idag. Underbart!

Det här med sommartiden har gett mig jetlag. Är trött på morgonen och kan inte somna på kvällen. Men idag ska jag gå och lägga mig tidigt tidigt. Den här veckan kommer att bli ett likadant helvete som förra veckan, om inte värre. Skola dygnet runt känns det som och ingen tid att koppla bort. Och så här kommer det att vara ända fram till premiär. Herrejisses.

Vi fick veta idag att våra lärare köpt skolresa till oss. Till Tyskland. Jag längtar verkligen! Underbart när allt är över. Är dessutom ledig hela juni innan jobbet börjar i juli. Härligt!
Undrar bara hur ekonomin ska gå ihop i juni och i juli. Det löser sig. Det gör det alltid. Som en viss skånerappare brukar sjunga.

Han sjunger även:
Heja Linnea! Heja Linnea!




Kommentarer
Postat av: Linn

Nähä. gör han??? näe, jag tror du hittar på. Tyskland, där ser man. Synd att det inte är samtidigt som jag, så hade vi kunnat dricka tysk öl och lattja. Nu ska jag gå hem.....sova ett par timmar och sedan på det igen.
Pusselipuss.

2006-03-27 @ 20:29:08
Postat av: Mamma

Visst är det skönt när det regnar!
Aldrig trodde man väl att man skulle bli så glad av lite regn, som imorse. Vår på gång. Snö som töar bort, eller som rinner bort. Ljuvliga vårregn!
Fåglar som kvittrar, letar efter varandra, hittar varandra, sjunger,sköter om varandra och bygger bo.
Fast förvissade om att framtiden är deras. Och för oss är det vår.
Vår är det också när Fjant ligger inne , på matbordet ,
mitt skrivbord , tv-bordet och överallt där han kan synas med magen i vädret för att bli kliad ,när han nu varit duktig och gjort vad han ska.
Maxi har nog tappat greppet, han också. Rymde ikväll men hittade ingen villig.
Ända till Värmland hann han innan han förstod att vända. Vi var honom i hälarna, men han är snabbare än man kan fatta.
Din hund är klokare än någon förstår, så fort vi såg honom kom han ,som om ingenting hade hänt, och liksom svassade in i bilen.
Dumma, älskade vovve!!

2006-03-27 @ 23:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback