No tengo dinero.

Jag har inga pengar.
Behövde nämligen ett studieintyg som jag inte kunde få för att jag inte betalat terminsavgiften på 700 spänn. Ajsan rackabajsarn.
Det har jag däremot betalat nu så jag kan få ett studieintyg mañana.
Nu har jag 450 kronor kvar.
Den lilla fnurran på tråden är då att jag imrogon behöver köpa nytt busskort för... Tadaa:
Hela 580 Svenska Riksdaler!
Då blir det alltså minus 130 kronor kvar på kontot.
Eller så blir det inget busskort och därmed ingen skola och inget liv, för man kan inte köpa busskort för 130 spökpengar.

Oj. Vad många olika ord för valuta jag använt nu.
Dinero.
Pengar.
Spänn.
Kronor.
Svenska Riksdaler.
Spökpengar.

Det är antagligen därför jag är så intressant att läsa.
För att jag är så himla ombytlig och varierande.
Liksom.

Kommentarer
Postat av: sofia

aaa, så jävla grymt, alltså... lixom..aaa

2006-03-09 @ 16:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback